Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

3,5 miljoen pallets bij service center CHEP Tiel

CHEP, wereldwijd toonaangevend op het gebied van pallet- en containerpooling, heeft het belang dat zij hecht aan de Benelux-regio opnieuw bevestigd met de renovatie en heropening van het service center in Tiel. Met een investering van 2 miljoen euro, is het nieuwe service center nu zo ontworpen, dat optimale operationele efficiëntie kan worden gegarandeerd. Hierdoor wordt een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het bieden van productkwaliteit en verbeterde klantenservice, terwijl de bredere duurzaamheidsstrategie van CHEP wordt ondersteund. De renovatie omvat een volledige vernieuwing van het machinepark, waarbij de nieuwe apparatuur het automatiserings- en efficiëntieniveau verhoogt. Tegelijkertijd wordt, in overeenstemming met de focus van CHEP, op constante verbetering aan alle relevante kwaliteits- en productienormen voldaan.



De faciliteit in Tiel heeft een oppervlakte van 30.000 m2 en er werken meer dan 70 mensen. Het is het meest centraal gelegen service center in Nederland en zal een sleutelrol spelen bij het uitgeven, terugbrengen en herstellen van pallets binnen de Benelux-pool van het bedrijf. Men verwacht tenminste 3,5 miljoen pallets per jaar te behandelen.

De General Manager van CHEP Benelux, Christophe Campe, zegt: ,, We zijn trots en verheugd dat we dankzij de vernieuwing van ons service center in Tiel nog sterker verankerd zullen zijn in de Benelux regio. Het is essentieel dat we aan onze klanten de best mogelijke diensten blijven leveren door te zorgen voor een efficiënte turnaround van pallets van hoge kwaliteit. Naarmate het aantal bedrijven groeit dat de kosten- en managementvoordelen van ons poolingmodel kent, zal de faciliteit in Tiel waarborgen dat we in een goede positie zijn om aan de groeiende vraag te voldoen.''

Retailers en fabrikanten in de Benelux-regio zijn al langer voorstander van het CHEPpoolingmodel, waarbinnen bedrijven pallets kunnen huren wanneer ze deze nodig hebben in plaats van de vaste algemene en beheerkosten te dragen van een eigen palletpool. Christophe Campe: "We zien in het huidige klimaat met stijgende houtprijzen dat deze voorkeur sterker is dan ooit. Het niet-duurzame karakter van wegwerpverpakkingen maakt pooling bovendien een steeds aantrekkelijkere optie vergeleken met wegwerppallets en niet-ondersteunde ruilsystemen met witte pallets, die beide minder duurzaam zijn en voor meer afval zorgen.''

Het service center in Tiel gaat een sleutelrol spelen bij de doelstelling van CHEP om de CO2-uitstoot met 20% te verminderen en zal de standaard 'best practice' van CHEP toepassen. Dit houdt in dat afvalmateriaal, waaronder beschadigd hout zoals houtspaanders, wordt gerecycled en verfgebruik wordt geminimaliseerd door overtollige verfspray te hergebruiken, alsook het gebruik van infrarooddrogers om de geverfde pallets efficiënt te drogen. Juan José Freijo, CHEP Director of Sustainability voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika, merkt op bij deze initiatieven: ,,Onze klanten verwachten meer van hun logistieke partners op het gebied van duurzaamheid; de Benelux-regio heeft op dit belangrijke gebied een bijzonder prominente rol gespeeld.''
Publicatiedatum: