Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Lidl helpt consument minder voedsel te verspillen

Lidl gaat haar klanten helpen minder voedsel te verspillen. De discounter start daarom met ‘1 nu & 1 later’-aanbiedingen. Dit meldt de Levensmiddelenkrant. De aangepaste aanbiedingen worden uitgelegd in de nieuwe weekfolder van Lidl. “In elk huishouden wordt er wekelijks wel eten weggegooid. Bijvoorbeeld als er teveel van hetzelfde tegelijkertijd wordt gekocht. ‘1+1 gratis’ kennen we allemaal en is natuurlijk verleidelijk. Maar vaak wordt er daardoor te veel in één keer gekocht en wordt een deel van de aankopen weggegooid.”

Om een einde te maken aan verspillende aanbiedingen, is Lidl deze week gestart met ‘1 Nu & 1 Later’-acties. Het gaat hierbij vooral om producten voor in de koelkast en brood, omdat deze het vaakst worden weggegooid. Bij aanbiedingen in deze categorieën krijgen klanten bij de kassa een coupon, waarmee ze later het product nogmaals voor dezelfde prijs kunnen kopen. Deze week gaat het onder meer om tijger wit of bruin brood. Twee broden kosten 1,50 euro of 75 cent per stuk, waarbij er eentje later kan worden gekocht. Op de winkelvloer belooft Lidl meer ‘1 nu & 1 later’-acties.

Bron: Levensmiddelenkrant
Publicatiedatum: