Appelactie op Belgische scholen tegen kanker
De Juniors brengen hun liedje in primeur in 'Ketnet King Size' op zaterdag 8 oktober. Daarmee is 'Kom op Appels' officieel gelanceerd. Vanaf dan wordt de videoclip geregeld uitgezonden op Ketnet. Ook 'Karrewiet' en de wrap zetten 'Kom op Appels' in het zonnetje. De actie 'Kom op Appels' gaat van start in 'Ketnet King Size' op zaterdag 8 oktober. De Juniors brengen dan in première hun campagnelied Appels eten.
Daarnaast is er in 'Ketnet King Size' een gesprek met Robbe, een van de kankerpatiëntjes, die afgelopen zomer dankzij Kom op Appels, op vakantiekamp kon. Robbe is dit jaar, samen met de Juniors, het boegbeeld van de actie. Vanaf dan en gedurende de hele verdere actieperiode (tot 28 oktober) wordt de videoclip van 'Appels eten' veelvuldig uitgezonden op Ketnet.
Op maandag 10 oktober vertelt Robbe in 'Karrewiet', het nieuwsmagazine van Ketnet, over zijn ziekte en over het belang van het vakantiekamp voor kankerpatiëntjes. Er is ook een reportage over dat kamp. Ook de wrappers besteden geregeld aandacht aan 'Kom op Appels' en aan het belang van gezond eten en een gezonde levensstijl met veel beweging en sport. Appelpakketten bestellen kan via de school van 10 tot 28 oktober. Een pakket bevat twee kilogram appels en de Ketnetsingle 'Appels eten'. De artiesten van 'Junior Eurosong' promoten in het liedje het eten van groenten en fruit. Kom op Appels is het jaarlijkse initiatief waarmee 'Kom op tegen Kanker' leerlingen van het basisonderwijs aanmoedigt tot een gezondere levenshouding. De verkoop van appels staat daarin centraal. De opbrengst wordt gebruikt om jonge kankerpatiëntjes te steunen in hun strijd tegen de ziekte. Dankzij de inzet van de scholen kunnen ze op vakantiekamp, waar ze voldoende energie bijeensprokkelen om er weer stevig tegenaan te gaan.
Alle informatie over Kom op Appels is vanaf maandag 10 oktober ook terug te vinden op de website www.komopappels.be.
Bron: TV-visie.be