Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuw bij Morrisons

Voorverpakte, geschilde en ready to eat avocado



Verenigd Koninkrijk – Men houdt van rijpe, romige avocado's, maar zoals de liefhebbers maar al te goed weten is het lastig om een goede avocado uit te zoeken. De dikke, donkere schil onthult niet of de vrucht te hard, te zacht of te bruin is. 

Morrisons komt nu met een oplossing die een einde moet maken aan dit giswerk: een voorgepelde avocado in een doorzichtige vacuüm gezogen verpakking. Deze technologie pelt, ontpit en verpakt de vrucht zodat consumenten de binnenkant van de vrucht kunnen beoordelen voordat ze hem kopen. De ei-vormige Hass variant wordt geplukt in Peru en onmiddellijk geschild waarna hij vacuüm wordt verpakt.

Eind deze maand zal de winkelketen deze avocado's gaan verkopen voor £5 als onderdeel van een cocktailkit bestaande uit vier rijpe, halve avocado's en een potje garnalen. Neil Nugent, hoofd van innovatie bij Morrisons, vertelt: ‘De technologie maakt gebruik van niet-thermische voedselverwerking waardoor de houdbaarheid van het product wordt vergroot. Consumenten kunnen nu gegarandeerd een perfect rijpe avocado serveren.
Publicatiedatum: