Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Yankees promoten fruit op Chinese tv

Amerikaanse fruittelers profiteren van de verkoop van fruit op tv in China. FruitDay.com, een online productiebedrijf in China promoot en verkoopt vers fruit uit Californië op verschillende momenten tijdens het seizoen. Hoewel tv-verkoop slechts een klein deel van de totale verkoop van vers fruit, is er een stijging zichtbaar. Van oktober 2010 tot augustus 2011 kochten Chinese consumenten Californische tafeldruiven met een waarde van 310.000 dollar. Dit is een verdubbeling in vergelijking met vorig jaar.

De online verkoop begon twee jaar geleden. Het USDA kantoor in Shanghai werkt samen met FruitDay om Chinese consumenten te bereiken. Zowel FruitDay.com en Amerikaanse exporteurs profiteren hiervan.

Deelnemende telersverenigingen zijn de California Table Grape Commission, California Cherry Advisory Board, Sunkist Growers, Washington Apple Commission en Northwest Cherries. De verenigingen zijn zeer te spreken over de verkopen en geven aan dat China een steeds belangrijkere markt voor hen wordt. De totale fruitverkopen aan China zijn dit jaar al 17% gestegen.
Publicatiedatum: