Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Duitsers houden meest van tomaten en appelen

De Duitse supermarkt Real heeft een grote online enquête gehouden waarbij consumenten ondervraagd werden naar hun gewoontes op het gebied van boodschappen doen. Uit de enquête kwamen interessante resultaten naar voren.
Uit de enquête blijkt dat niet de aardappel de meeste geliefde groente in Duitsland is, maar de tomaat. 66% telt de tomaat tot hun favoriete groentesoorten – al is de tomaat strikt genomen eigenlijk een bes. 54% van de ondervraagden zetten de komkommer op de tweede plaats en de aardappel eindigt pas op plaats vier. De ondervraagden werden ook naar hun lievelingsfruit gevraagd: 58% eet erg graag appels. Dit product eindigde zelfs op de derde plaats, toen gevraagd werd welk product altijd in huis zou moeten zijn. De enige producten, die daarbij hoger scoorden, waren vers brood met 55% en melkproducten met 53%. Vleesproducten staan met 23% redelijk laag op de favorietenlijst. De ondervraagden kozen eerder voor kippenvlees dan voor varkensvlees (63% tegen 45%)

Versheid versus prijs 
Als belangrijkste criterium voor de aankoop koos 85% van de ondervraagden de versheid van het levensmiddel, daarna volgde pas de prijs met 58%. Ook de herkomst van producten speelt een belangrijke rol: 42% van de ondervraagde personen letten erop waar het levensmiddel vandaan komt, een verbazend hoog aantal. Bovendien wil 26% zich in de toekomst ook beter laten informeren over de teeltwijze of productie van levensmiddelen. 

Laat me je boodschappenmandje zien en ik vertel je wie je bent 
Maar wie koopt wat? Meer dan de helft van de ondervraagden (54%) is stellig van mening dat de inhoud van iemands boodschappenmandje iets zegt over wie die persoon is. Zo is een voetbalfan bijvoorbeeld te herkennen aan een hoeveelheid bier en diepvriesproducten. Moeders zijn te herkennen aan vers fruit, verse groente, verse melk en bioproducten en een vrijgezelle vrouw wordt juist weer in verband gebracht met Prosecco, vers fruit en verse groente. Als laatste nog een tip voor alle mannelijke singles die graag het hart van een vrouw willen veroveren: ga zelf achter het fornuis staan. 86% van de ondervraagde vrouwen gaf aan dat zij het leuk zouden vinden als een man tijdens een date zelf een diner zou bereiden. (Bron: real)
Publicatiedatum: