Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Grote promotiecampagne Zuid Afrikaanse abrikozen
De Zuid-Afrikaanse fruitindustrie start een campagne in Duitsland ter promotie van Zuid-Afrikaanse steenvruchten. Deze campagne is ontstaan uit een samenwerking tussen de Zuid-Afrikaanse industrie en de regering.
De campagne heeft onder meer ten doel consumenten er toe aan te sporen om zich op internet te laten informeren over Zuid-Afrika en zijn verse producten. Er is een website gelanceerd (www.beautifulcountrybeautifulfruit.com) die vol staat met recepten, filmpjes, wedstrijden, informatie over ethische handel en verwijzingen naar andere informatiebronnen over Zuid-Afrika.
Een ander onderdeel van de campagne is het ‘Fruit South Africa Ethical Trading Program’. Dit ging in oktober 2011 in Zuid-Afrika van start en vertegenwoordigt telers en exporteurs uit Zuid-Afrika. Het doel is om de arbeidssituatie op Zuid-Afrikaanse fruitboerderijen te verbeteren.
Zuid-Afrika verwacht ook dit jaar weer zijn reputatie te vergroten als wereldklasse leverancier van kwaliteitsfruit. Het land zal dit jaar zo’n 11% meer fruit leveren dan vorig jaar. Het grootste gedeelte van het exportfruit zal dit jaar naar Europa en het Nabije Oosten gaan. Dit is vooral een erg belangrijk afzetgebied van Zuid-Afrikaanse abrikozen.