Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).
Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken. Bedankt!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Proeven rode Scarlotta druif succesvol
Liefhebbers van rode druiven weten dat het kopen van dit fruit in oktober ieder jaar weer een uitdaging vormt. De afgelopen jaren was de Britse markt afhankelijk van de Spaanse Crimson druiven die tot zo laat mogelijk in oktober werden geteeld. Daarna was het wachten op de aftrap van het Braziliaanse exportseizoen.
Het probleem met Crimson is dat het ras niet altijd de diepte van de kleur bereikt die retailers en consumenten zo graag zien. De Spaanse nachttemperaturen van dit jaar waren te hoog voor kleuring van het fruit.
Ruper Maude, commercieel directeur van de progressieve Spaanse teler El Ciruelo, onderkent als geen ander het belang van continue innovatie en ontwikkeling. "We besteden veel tijd met kruisers van druiven. We bekijken mogelijkheden en voeren trials uit. We streven naar voortdurende verbetering van ons commerciële aanbod en luisteren goed naar de markt. Dit heeft geleid tot een sterke samenwerking met de Amerikaanse kruisingsspecialist Sunworld. El Ciruelo verzorgde de trials voor hun rode druivenras Scarlotta.
José Francisco Velasco besloot 100 hectare van zijn land te beplanten met wijnstokken van het nieuwe ras. De oudste planten zijn nu drie jaar oud en in volle commerciële productie.
De druif is rond van vorm, heeft een geweldige diepe rode kleur, een goede verspreiding en een perfect formaat. Valesco teelt de Scarlotta in zeven verschillende wijngaarden met variërende hoogtes van de ranken en verschillende aspecten, zodat hij kan zien waar de omstandigheden voor de teelt het meest optimaal zijn.
Andrew Sharp van Fresca bezocht een wijngaard met de Scarlotta en is enthousiast: "We werken hard aan het vinden van de juiste rassen die alle eigenschappen, die onze consumenten belangrijk vinden, hebben - geen geweldige smaak en uitstraling. De Scarlotta zou het vooral goed kunnen doen in oktober, omdat hij een diepere kleur heeft dan de Crimson. Deze Spaanse druif zorgt ervoor dat we niet compleet afhankelijk zijn van Brazilië, waar het seizoen door regenval soms later op gang komt en waarvan de export een veel grotere CO2-voetafdruk achterlaat. De Scarlotta is een echte doorbraak."
For more information: Judy Whittaker Fresca Group Tel: 0044 1892 831280 Email: [email protected]