McDonald’s biedt voortaan altijd groenten of fruit aan in het Happy Meal. In de tap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of -groenten. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groenten en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy Meals verkocht in Nederland.
Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights McDonald’s Nederland
Uit cijfers van het Voedingscentrum en het RIVM blijkt dat veel kinderen tot 12 jaar minder groenten en fruit eten dan wordt aanbevolen. McDonald’s gaat ouders helpen door standaard groenten en fruit aan te bieden als vaste stap in het dessert van het iconische Happy Meal. Tot nu toe kon er naast groenten- of fruitkeuze ook voor yoghurtdrink Danoontje worden gekozen. Dat is vanaf 16 juli uitsluitend nog als drankje in het Happy Meal verkrijgbaar. Als familierestaurant ontvangt McDonald’s Nederland wekelijks 3,2 miljoen gasten, waaronder veel families met kinderen.
Annemarie Swijtink, Director Marketing, Communicatie & Insights van McDonald’s: “Al meer dan tien jaar bieden we de keuze uit groenten en fruit aan in het Happy Meal. Wij nemen onze rol als marktleider serieus, daarom helpen we families om een verantwoorde keuze nu nog makkelijker te kunnen maken. Het blijft de speciale traktatie die je van ons kent, maar met extra vitaminen.”
Het bestelproces van het Happy Meal is aangepast. Het Danoontje is nu verkrijgbaar bij de dranken, waardoor gasten voortaan als dessert altijd kiezen tussen groenten of seizoensfruit, te beginnen met worteltjes of Cantaloupe meloen. McDonald’s gaat regelmatig variëren met verschillende groenten en fruitsoorten, bijvoorbeeld peer en snoeptomaatjes vanaf week 35. McDonald’s probeert hierbij zoveel mogelijk groenten en fruit van eigen bodem aan te bieden.
Voor meer informatie:
McDonald's Nederland B.V.
Paasheuvelweg 14
1105 BH Amsterdam
Tel: +31 (0)20-2254002