Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

SnapDragon appelen verdubbelen afzet

Nu de appeloogst voor de deur staat, bereiden telers het nieuwe seizoen voor. In de staat New York verloopt alles volgens schema. De maten van de SnapDragon-appelen zijn groter dan anders. Het natte weer en de hittegolven van de afgelopen zomer hebben geen schade opgeleverd. 

"Onze appeloogst zal op tijd beginnen en onze telers melden dat de kwaliteit van het fruit dit jaar uitmuntend is," zegt Rena Montedoro, vicedirecteur van Crunch Time Apple Growers. "Er zijn ook geen meldingen van schade als gevolg van het weer. De aantallen zijn groter dan vorig jaar. Eind september beginnen we aan de pluk van SnapDragon en RubyFrost zodat ze begin september verpakt en gereed voor de verkoop zijn."


SnapDragon appelen klaar om geplukt te worden

Sterke groei specialiteiten 
De RubyFrost en SnapDragon appelen van Crunch Time hebben sinds hun introductie een sterke groei doorgemaakt, aldus Montedoro. Vorig jaar verdubbelde de afzet van SnapDragon. 

"Bij de meeste retailers, waaronder Costco en Publix, verdubbelde de afzet van SnapDragon," vervolgt Montedoro. "In het zuidoosten verdrievoudigde de afzet zelfs. In deze regio is het soms moeilijk om een goede appel te vinden en SnapDragon vult dit gat in de markt prima op. We scoren zeer goed op zogenaamde 'herhaalaankopen', vandaar dat veel retailers onze appelen het hele seizoen in het schap hebben liggen. Een andere factor die meespeelt is het feit dat er hier in de wintermaanden veel mensen uit New York overwinteren en deze zijn blij om een New Yorkse appel in de winkel aan te treffen."

Naast de afzetstijging in eigen land heeft SnapDragon ook overzeese markten bereikt, zoals Canada, Israël en Azië. Volgens het bedrijf is de groei vooral in Canada sterk. 

Hoewel het ras RubyFrost gelijk met SnapDragon wordt geplukt, wordt deze appel pas rond Nieuwjaar verladen. Het is een unieke appel  waarvan de smaak beter wordt als hij langer bewaard is. Het bedrijf zegt dat RubyFrost een ideale appel is om mee te bakken maar ook zeer geschikt is als handappel. "RubyFrost wordt in de winter verladen," zegt Montedoro. "Dit jaar hopen we de appelen op tijd voor de feestdagen in de winkels te hebben liggen."


RubyFrost appelen

Sterk gebruik van sociale media 
Crunch Time Apple Growers maakt van meerdere media gebruik om SnapDragon en RubyFrost te promoten. Het bedrijf zegt dat het gedegen instore marketingondersteuning biedt met dynamische promoties en live evenementen zoals Tough Mudder-races. "Als exclusieve sponsor van Tough Mudder zal Snap in oktober in New Jersey aanwezig zijn, in november in Atlanta en in december in Florida," zegt Montedoro. "Bedrijven kunnen kostenloos een tent sponsoren en wij plaatsten hun logo op onze tent. Hiermee kunnen zij per evenement tot wel 25.000 consumenten rechtstreeks bereiken, evenals 2,5 mln online consumenten."

Andere voorbeelden zijn landelijke proeverijen, een marketingcampagne op scholen en online wedstrijden. Sociale media spelen een belangrijke rol in de promotiecampagnes voor SnapDragon en RubyFrost. 

"We hebben een goed jaar achter de rug wat betreft onze marketing op sociale media. Onze platforms werden meer dan 10 mln keer bezocht. Het Ibotta Coupon Program, dat van november tot januari duurt, is hiervan een goed voorbeeld. Vorig jaar bereikten alleen al in het vierde kwartaal 1,7 mln mensen met 95.000 coupons. 

Publicatiedatum: