De best verkochte producten bij online supermarkt Picnic zijn sinds de start bananen, melk en komkommers. Een analyse van de bestellingen van de afgelopen twaalf maanden in alle regio’s waar de boodschappen door Picnic bezorgd worden maakt duidelijk waar het meest gebarbecued wordt, waar de grootste vegetariërs wonen en waar de meeste hipstervoeding wordt verkocht.
Uit de analyse van de honderdduizenden bestellingen die in een jaar tijd bij Picnic werden gedaan blijkt dat in Amsterdam net als vorig jaar de hipstervoeding nog steeds het meest in trek is. Avocado en humus zijn de producten die relatief het meest worden besteld in de hoofdstad, net als aspergeburgers, pompoen en sojamelk. Potten met doperwten en worteltjes worden in Almere relatief het vaakst besteld.
Rode kool
Brabanders hun eten het liefst grillen op de barbecue. Van alle steden waar Picnic actief is werden in Eindhoven relatief de meeste barbecue-producten besteld, gevolgd door Tilburg en Breda. In het Limburgse Venlo gaat de meeste rode kool van Nederland over de digitale toonbank. Ook champignons, champignonsoep en kamillethee zijn populair.
In Utrecht worden relatief de meeste vegetarische producten besteld door de klanten van Picnic. Zo belandt de groene aspergeburger van &Samhoud in de Domstad het vaakst op het boodschappenlijstje ten opzichte van de andere plaatsen waar Picnic bezorgt.
Sappen
Appelsap werd het meest in de Maasstad besteld. In het nabijgelegen Poortugaal worden relatief de meeste pakken sinaasappelsap van anderhalve liter verkocht, maar ook de meeste sixpacks energiedrank.