Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Patrick Gerritsen, Bio4Pack: "Deze folie van natuurlijke grondstof verlengt zelfs de houdbaarheid"

Maakt Greenpeace een miskleun met Mispaksel-nominatie bio-paprika?

Tholen - Greenpeace heeft 5 producten genomineerd voor de jaarlijkse #Mispaksel-verkiezing: de verkiezing voor de meest onzinnige en onnodige plastic voedselverpakking. Tot de genomineerden behoort onder het mom van 'Paprikansloos' ook een biologische paprika van de Jumbo. Opvallend, aangezien aan de verpakking duidelijk te zien is dat het om een duurzame folie gaat. Patrick Gerritsen, directeur van Bio4Pack, producent van de betreffende verpakking, plaatste meteen grote vraagtekens bij deze nominatie:

"Ik ben het totaal niet eens met deze nominatie. Dit kan je gewoon geen overbodige plastic wegwerpverpakking noemen. In Nederland is het nu eenmaal zo dat je een biologisch product moet verpakken wanneer er van dit product ook een gangbare variant in het schap ligt. Onze klant heeft vervolgens bekeken wat de meest duurzame oplossing was en bewust voor deze folie gekozen. Deze duurzame folie verlengt de houdbaarheid van de bio-paprika. En het is gemaakt van een honderd procent natuurlijke grondstof, namelijk suiker. Daarbovenop is het etiket volledig recyclebaar en composteerbaar", aldus Patrick.

Greenpeace heeft de volgende toelichting bij de nominatie geplaatst: "Paprikansloos, deze biologische paprika van Jumbo. Bio is hot, plastic is not. Weg met die plastic verpakking en bevrijd de paprika!" Op de website van Greenpeace kan nog tot 15 september gestemd worden. Van deze mogelijkheid hebben al duizenden mensen gebruik gemaakt.

Er is ook gevraagd naar een reactie van Greenpeace en Jumbo, die heeft de redactie van Biojournaal nog niet ontvangen. 

Voor meer informatie: [email protected]