Eigenlijk kan men bij limes, mango's of zelfs de meloenen van overzee helemaal niet meer van exoten spreken. Desalniettemin wordt dit fruit uit verre oorden steeds vaker als actieproduct in de retail geplaatst. Exoten zijn over het algemeen smakelijk, vitaminerijk en uiterst caloriearm. Dit alles zijn zaken die momenteel volop een trend zijn onder de consumenten. "Bovendien kunnen deze producten niet zelden zonder plastic of een andere verpakking aan de PoS aangeboden worden", zegt Leon van den Hombergh van het bedrijf Frankort & Koning, gevestigd in het Fresh Park Venlo.
Als deze producten daarnaast ook nog tegen interessante en aantrekkelijke prijzen aan worden geboden, is het volgens Leon logisch dat de markt een continu stijgende koopinteresse vertoont. “September is traditioneel de maand waarin we al deze producten in grotere volumes aan kunnen bieden”, zegt hij. Ook de vraag is in deze tijd van het jaar groot: "De nazomer zal de consumptie nog verder bevorderen", besluit Leon.
Voor meer informatie:
Leon van den Hombergh
Frankort & Koning B.V.
+31 (0)77 3897 202
[email protected]
www.frankort.nl