Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Positie North Sea Port in containerbinnenvaart versterkt

BCTN neemt North Sea Port op in netwerk

BCTN, de grootste beheerder van ‘inland container terminals’ in Nederland en België, neemt North Sea Port op in zijn netwerk. De terminaloperator gaat North Sea Port dagelijks bedienen met binnenschepen en sluit zo aan bij de zeehavens Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge.

Voor het vervoer van containers via de binnenvaart komt bij North Sea Port de deur naar het achterland nog wijder open te staan.

Het groeiende belang van North Sea Port in het vervoer van containers via binnenvaart is ook BCTN niet ontgaan. De groep speelt met zijn terminals in Nederland en in België een sleutelrol in het containerverkeer tussen de grote zeehavens en hun achterland. “Dat zo’n bedrijf North Sea Port opneemt in zijn netwerk is een belangrijk signaal”, zegt CEO Daan Schalck.

Meer lading op binnenvaartschepen
“North Sea Port komt bij ons op gelijke voet te staan met de andere grote zeehavens in Nederland en België”, onderstreept Joop Mijland, Managing Director van BCTN. “Dat kan rederijen, verladers en goederenontvangers verder stimuleren om lading van de weg te halen en op het binnenschip te zetten.” Inmiddels zijn wij de grootste Nederlandse en Belgische ’inland terminal’-groep met terminals in het Nederlandse Alblasserdam, Den Bosch, Nijmegen, Roermond en Venray en Beringen, Geel en Meerhout in België. “Wij beschikken over een dagelijkse verbinding van deze terminals met Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge. We voegen daar nu North Sea Port aan toe.”

“De aanwezigheid van BCTN verhoogt het aantal bestemmingen en verbindingen die wij als haven via de waterweg kunnen aanbieden. Dit draagt tevens bij aan de bundeling van lading, wat de ecologische voetafdruk van het transport verkleint. Kiezen voor North Sea Port wordt voor bedrijven nog iets meer de juiste beslissing”, voegt Daan Schalck daar aan toe.

North Sea Port zet in op meer duurzaam transport
North Sea Port zet hard in op het aanbieden van duurzame transportoplossingen en op de verschuiving van wegvervoer naar binnenvaart. Deze binnenvaart neemt vandaag al ruim de helft van het goederenverkeer tussen de haven en haar achterland voor haar rekening. Het containervervoer zit hierbij stevig in de lift. De binnenvaart neemt vaak het voortouw, al laten spoor en zeevaart zich niet onbetuigd. Het aantal binnenvaartschepen die de containerterminals in Gent, Terneuzen en Vlissingen aanlopen, neemt toe. Steeds meer havengebruikers kiezen voor de waterweg om hun containers aan of af te voeren en zo de files op de weg te omzeilen.

Bron: North Sea Port

Publicatiedatum: