Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Onlinesupermarkt Crisp zoekt groei met versproducten

Crisp is een Nederlandse onlinesupermarkt met versproducten. Het assortiment van de de app-only-verssuper bestaat uit producten van ruim 360 agrarische ondernemers. Crisp wil zijn aanbod in vers uitbreiden tot 1.200 producten van kleinschalige producenten. De categoriespecialisten van de verssuper kiezen op basis van smaak, kwaliteitsstandaarden, de klik met de leverancier, het verhaal achter het product en de voorwaarden waaronder het geleverd wordt.

Crisp bezorgt 6 zes dagen per week een dag na de bestelling. De klant bestelt via de app. Medeoprichter Tom Peeters vertelt dat dat klanten van Crisp zich vooral bevinden onder de leeftijdsgroep van 25 tot 55 jaar, veelal uit de Randstad. "Een gemiddelde bestelling bevat 35 producten en het overgrote aandeel van de bestellingen zijn herhaalaankopen. We prijzen in lijn met de grote supermarkten. Als je regelmatig biologische producten koopt bij een supermarkt merk je dat je bij Crisp vaak minder kwijt bent", aldus Peeters.

Crisp werkt praktisch zonder voorraad. "In de avond bevestigen wij de bestelling bij onze leveranciers waarna zij in de ochtend bij ons centrale distributiecentrum in Amsterdam leveren. Dit vergt een mate van flexibiliteit van de leveranciers, maar hierdoor kunnen wij wel gezamenlijk een beter verser product leveren bij de klant. Levering aan ons kan ook door een logistieke partner van de leverancier. Crisp zorgt voor kwaliteitscontrole, het verpakken en op dezelfde dag leveren aan de consument. De klantenservice loopt via WhatsApp. We leveren gekoeld en nemen de verpakking mee terug."

Bron: ZuivelZicht 
Bron foto: Facebook Crisp

Publicatiedatum: