Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Digitale reclame bij De èchte groenteman William van der Vegt

“Elke week een verfrissend en nieuw filmpje”

Tholen - Waren vroeger folders hét middel om de klanten in je omgeving te triggeren, nu zijn social media niet meer weg te denken in de relatie met de klant die ook in de winkel op beleving rekent. Beelden, liefst met een stukje storytelling, kunnen de kernfuncties van je winkel: merk, producten, verkoop en service versterken. De èchte groenteman William van der Vegt uit Zwolle maakt gebruik van digitale reclame, die zowel in de winkel als op social media te zien is. Hij heeft twee schermen in de winkel met wekelijks een reclamefilmpje dat verrast en inspeelt op de actualiteit. Deze filmpjes zijn ook op Facebook en Instagram te zien.


Archieffoto van De èchte groenteman William van der Vegt, William is de tweede van links

“In het begin deed ik het allemaal zelf maar je weet hoe dat gaat. Geen tijd en dan staat het scherm op zwart. Dat is natuurlijk de slechtste reclame die je kunt hebben, daarom heb ik het tegenwoordig uitbesteed”, vertelt William. “Ik geeft aan wat ik erin wil hebben en Heiba service maakt er een filmpje bij en zorgt dat het te zien is. Met de nieuwe privacy regels van Facebook is dat nu wel lastiger geworden trouwens, derden mogen namelijk niets meer plaatsen op je Facebook-account.”

 

Voorbeeld van een filmpje dat zowel op social media als op displays in de winkels wordt getoond

Elke week is er een ander thema. Er wordt ingespeeld op de actualiteit, bedrijfsactiviteit of ingezoomd op een product en herkomst. William: “Ze hebben me gefilmd terwijl ik groenten snijd, werkfruit bezorg of in de winkel en de telers van het Vol Smaak concept van Postuma AGF hebben ook filmpjes waar gebruik van wordt gemaakt. Zo heb ik elke week een verfrissend en nieuw filmpje en ben altijd up-to-date.”

Hoewel William heel tevreden is over de digitale reclame service, heeft hij minder gevoel bij het effect van de nieuwe manier van reclame maken. “Ik krijg heel af en toe een reactie op een filmpje, dat valt me een beetje tegen eigenlijk. Wanneer ik iets op Facebook zet over een anti-allergie appel, dan is het effect veel duidelijker. Maar deze manier van communiceren hoort er tegenwoordig bij. Ik heb ook een scherm dat naar buiten toe schijnt en tot tien uur ’s avonds, wanneer de supermarkt tegenover mij sluit, draaien”, besluit William.

Voor meer informatie
De èchte groenteman William van der Vegt
Vechtstraat 57
Zwolle
[email protected] 
www.vandervegt.de-echte-groenteman.nl