"De welvaartsaandoeningen nemen in rap tempo toe met alle gevolgen van dien. Hoe gek is het dan dat deze producten vanuit de overheid duurder zijn gemaakt", aldus ADN, de branchevereniging voor AGF-specialisten. Ze roept haar leden op om de onlangs gelanceerde actie Gezonde boodschappen te ondersteunen. "Gebruik deze campagne dan ook om ten eerste een signaal af te geven naar de overheid en ten tweede om de consument te helpen. Kijk op de website www.gezondeboodschappen.nl voor meer info over deze campagne. Voor jou als ondernemer biedt het natuurlijk ook omzetkansen, want welke winkel verkoopt nou zo veel gezondheid als wij?", aldus ADN.
"Om vanzelfsprekend en met plezier meer groenten en fruit te eten is het belangrijk dat jonge kinderen van jongs af aan de echte smaak van groente en fruit kennen", de Argumenten Fabriek
"De BTW-verhoging heeft een negatief effect op de consumptie. ADN heeft al eerder op ‘de barricade’ gestaan om hiertegen te strijden. Inmiddels zijn meer partijen samengegaan om een sterk signaal naar de overheid af te geven. ADN participeert daarom in de nieuwe campagne die is opgestart vanuit Groentenfruithuis onder de naam ‘Gezonde Boodschappen’. Wij ondersteunen de campagne en maken deze bekend onder onze leden. De speciaalzaak heeft dagelijks contact met de consument en kan daarin een sturende rol hebben naar een gezondere levensstijl, welke begint met betere voeding."
Bron: ADN