Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Heiner Matthei, Obeikan MDF:

"Meerwaarde voor langeafstandstransport als retail"

De handel is continu op zoek naar nieuwe, innovatieve verpakkingsoplossingen. Er zijn verschillende eisen waar deze verpakkingen aan moeten voldoen, afhankelijk van product en afzetmarkt, maar één ding is momenteel echter duidelijk: niemand kan meer om duurzaamheid heen. Het bedrijf Obeikan MDF heeft met het oog hierop een nieuwe monoverpakking uit geperste houtvezels ontwikkeld die aan de ene kant geschikt is als premiumverpakking in de handel, maar eveneens geschikt is voor het langeafstandstransport in de import en export.  

Key Accounts Manager Heiner Matthei: "De verpakking heeft aantrekkelijke voordelen op meerdere punten langs de productketen. Het gaat om een premiumverpakking voor groenten en fruit die er niet alleen goed uitziet, maar ook uiterst stabiel is." De verpakking wordt plat, als lasergesneden plaat geleverd, en kan dan machinaal opgebouwd worden. "Daarmee is ze bij de levering zeer plaatsbesparend en efficiënt. Ook opgebouwd kunnen de kistjes goed gestapeld worden en zo bespaart men ruimte."


Heiner Matthei met de kistjes op de DOGK 2019.

Obeikan ziet de verpakking als goede aanvulling op het bestaande assortiment aan conventionele en alternatieve oplossingen: "De verpakking geeft het product een meerwaarde, aangezien ze er zeer hoogwaardig uitziet en desondanks een goede bescherming geeft. Zo kan ze voor verschillende, deels kwetsbare producten zoals tomaten, clementines of ook steenfruit gebruikt worden."


De kistjes bij Edeka Marktkauf in Münster

De retail zoekt steeds meer naar nieuwsoortige en buitengewoon verpakkingen om de klanten te verrassen. Precies dat moeten de kistjes bereiken. "De consumenten verbinden een hoogwaardige verpakking met een hoogwaardige inhoud en onze kistjes dragen iets uit." De verpakking is individueel bedrukbaar en heeft zo nog verdere functies op het gebied van merkvorming voor soorten en bedrijven.


Productpositionering in de Britse handel

Heiner vergelijkt de kistjes met een klassiek koekjesblik uit metaal: "De verpakking is mooi en kan na haar functie voor groenten en fruit ook nog ergens anders voor gebruikt worden. Of het nou in de kinderkamer of op kantoor is. Zo kan er ook indirect en onderbewust verdere bekendheid aan het merk worden gegeven."

De veelzijdigheid van de kistjes is reeds wereldwijd geliefd, de meerwaarde maakt ze interessant voor de retail en het transport. "We zien een sterke groei in Zuid-Afrika, Latijns-Amerika en Marokko, waar de kistjes van producten voor de Europese markt voorzien worden. Momenteel worden ze bijvoorbeeld ook gebruikt voor het transport van Belgische Conference peren naar Azië", zegt Heiner afsluitend.

Voor meer informatie:
Heiner Matthei
Obeikan MDF Espana, S.L.U.
C/ del Ciscar 8
46529 Canet d'en Berenguer, Valencia
+34 665 792 192
[email protected]
www.obeikanmdf.com

Publicatiedatum: