Met het afgelopen seizoen nog in het achterhoofd begint Pink Lady met haar nieuwe campagne. De weersomstandigheden zijn gunstig en alle groei-indicatoren van de vruchten staan op groen. Men verwacht dit seizoen 200.000 ton op een dalende Europese appeloogst van 10,5 miljoen ton.
Personeelswerving, klantenbinding en kwaliteit staan ook dit seizoen centraal in de strategie van Pink Lady. "Het succes van BeePink en Adopt a Tree het afgelopen jaar, toont aan hoe belangrijk het is om innovatieve acties aan te bieden rond de thema's uit het mvo-beleid van Pink Lady", aldus de organisatie. "Daarom zet Pink Lady dit seizoen in op nieuwe programma's:
- Voor fijnproevers is er "Pink Cookers", een grote Europese 'casting' van recepten;
- Voor het behoud van de biodiversiteit en de bescherming van de bijen worden "Seeds of Love" uitgedeeld;
Deze winkelacties worden gepromoot op sociale media en via de ruim 240.000 leden tellende Pinkmylife-community, en begeleiden de voortzetting van Pinkids.
Ook blijft Pink Lady aanwezig op tv, internet en in de pers met 3 campagnes: de oprichting van een educatief e-zine over verantwoord telen, evenementen die de mogelijkheid bieden om telers te ontmoeten en content en video's in samenwerking met journalisten die de praktijksituatie in beeld brengen.
In 2020 lanceert Pink Lady een handvest met engagements. In dit door alle leden van de Vereniging gesteunde handvest zijn tien uitdagingen en korte- en middellangetermijndoelstellingen vastgesteld.
Op dit gebied staat dit seizoen onder meer het volgende op het programma:
- Beschikbaarstelling van een compleet assortiment Pink Lady plasticvrije verpakkingen (dozen, trays en flowpacks) voor retailers
- De Pink Lab-groep voor research & innovatie zet zijn werkzaamheden voort met de oprichting van een MiiMOSA-crowdfundingplatform voor telers
- Een steeds nauwere samenwerking met ngo's en milieudeskundigen
Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady Europe
+33 04 90 33 65 02
+33 07 62 09 76 24
[email protected]
www.appel-pinklady.com