De vijf winnaars van de actie 'Betuwe Kers' kwamen op de fruitcorsozaterdag op 21 september naar Tiel om hun prijs in ontvangst te nemen. Zij ontvingen een hotelarrangement uit handen van Jorn van Woerkom, Operationeel Manager Van der Valk Hotel Tiel.
10.000 inzendingen
Om de consument kennis te laten maken met het streekproduct Betuwse Kersen werd afgelopen zomer een ludieke winactie georganiseerd. Uit het hele land kwamen meer dan 10.000 inzendingen binnen.
Tijdens de prijsuitreiking kregen de winnaars ook een ‘Flipje-goodiebag’ aangeboden, met onder andere toegangskaarten voor het Fruitcorso en het Flipje & Streekmuseum.Voor elke winnaar had fruitteler Aart Blom, directeur Fruitpartners Blom, bovendien een fruitkistje Betuwse appelen & peren als verrassing meegenomen.
De winnaars van de Betuwe Kersencampagne zijn: mevrouw Belder uit Veenendaal, mevrouw Jagai uit Den Haag, mevrouw Lin uit Delft, mevrouw Barten uit Barneveld en de heer De Leeuw uit Soest.
Streekproduct
De Betuwse Kersencampagne is bedoeld om het streekproduct en regio de Betuwe te promoten. De kersen zijn een typisch streekproduct uit de Betuwe. De Betuwse kersen zijn kwalitatief goed en goed van smaak dankzij de vruchtbare rivierklei en het gunstige, gematigde klimaat.
Meer informatie over leuke kersen-weetjes of smaakvolle kersenrecepten vindt u op de website www.betuwekers.nl
Bron: Betuwe Kers
Bron foto: Neeltje van Triest