Retailer Colruyt Laagste Prijzen en productiehuis Studio 100 bundelen hun krachten om evenwichtige voeding bij kinderen te promoten. De eerste gezamenlijke concrete actie is een kookprogramma voor en door kinderen, met seizoensgroenten en -fruit in de hoofdrol.
In het programma, dat vanaf voorjaar 2020 uitgezonden wordt op Studio 100 TV en via de Studio 100 GO-app, maken kinderen in Vlaanderen en Wallonië wekelijks een evenwichtig, eenvoudig en kindvriendelijk gerecht klaar. Zo kunnen ze op een speelse en ongedwongen manier experimenteren en bijleren in de keuken en worden ze 'de nieuwe generatie groentenambassadeurs'.
Samenwerking
Inzetten op evenwichtige voeding voor gezinnen met kinderen noemt Colruyt een prioriteit. “Om het thema 'gezondheid' ook aantrekkelijk te maken bij kinderen, slaan we de handen in elkaar met Studio 100. Met deze samenwerking combineren we onze jarenlange ervaring op het gebied van evenwichtige voeding en koken, met de expertise van Studio 100 in het aanbieden van entertainment voor kinderen”, zegt Guy Elewaut, Directeur Marketing Colruyt Laagste Prijzen.
Hans Bourlon, CEO Studio 100 Groep, laat weten: “Studio 100 maakt al decennialang generaties kinderen blij op een creatieve en innovatieve manier. We vinden het heel fijn dat we voor onze zender Studio 100 TV een programma met en voor kinderen kunnen maken samen met Colruyt, een ander mooi Belgisch bedrijf.”
Al doende leren
Voor het nieuwe kookprogramma voor kinderen stelt Colruyt de deuren van haar keukens van Colruyt Group Academy open. Een jaar lang maken kinderen er elke week een eenvoudig, evenwichtig en kindvriendelijk gerecht met de hulp van een Studio 100 TV-host. Voor Vlaanderen is dat Marie Verhulst, voor Wallonië Nathalie Van Tongelen. Iedere week speelt een nieuwe seizoensgroente de hoofdrol en er wordt gevarieerd tussen hoofdgerecht, dessert, hapje, smoothie en tussendoortje. Achteraf kunnen kinderen de recepten thuis klaarmaken.
“Elk recept wordt ontwikkeld door ons professioneel kookteam in samenspraak met onze voedingsdeskundigen”, weet Guy Elewaut. “Omdat telkens een andere seizoensgroente de hoofdrol speelt, kunnen we veel verschillende groenten aan bod laten komen, zoals spruitjes en rode biet. Met dit programma willen we kinderen ambassadeurs maken van groenten, zowel voor hun leeftijdsgenoten als hun ouders. Door zelf aan de slag te gaan in de keuken leren ze op een leuke manier bij.”
Oproep voor jonge chefs
Jonge keukenprinsen en -prinsessen tussen 8 en 12 jaar die graag meewerken aan het kookprogramma, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven via studio100tv.com.
Bron: Colruyt