De Noord-Amerikaanse teler Houwelings gaat aan de slag met plasticvrije komkommers. Apeel Sciences heeft een overeenkomst aangekondigd met het bedrijf. De Houweling's Group krijgt toegang tot de technologie van Apeel om het sealen van komkommers te vervangen, waardoor tegelijkertijd voedsel- en plasticafval wordt verminderd.
David Bell, CMO van Houweling's Group: “We zagen een kans met de unieke, plantaardige oplossing van Apeel die heeft bewezen voedselverspilling te verminderen, maar toen we ontdekten dat Apeel kon worden gebruikt als een complete vervanging voor de plastic verpakkingen van komkommers, werden we echt heel enthousiast. Met de introductie van de door Apeel behandelde Houweling-komkommers gaan we een belangrijk pijnpunt aanpakken voor milieubewuste consumenten. Dit stelt ons in staat om duurzame oplossingen aan onze retailpartners te bieden en een pad te creëren om plastic in de supply chain aanzienlijk te reduceren.”
Deze samenwerking komt op een moment dat jaarlijks ongeveer 8 mld kg plastic afval de oceanen binnenkomt. Volgens de VN wordt slechts 9 procent van al het geproduceerde plastic afval gerecycled, waaruit de cruciale noodzaak blijkt om het plasticgebruik bij de bron te reduceren.
Houweling's Group werkt samen met de retailers aan de westkust en levert hen het hele jaar door kasproducten. Houweling's producten zijn te vinden in toonaangevende, op lidmaatschap gebaseerde clubwinkels, nationale supermarktketens en regionale kruideniers in de westelijke Verenigde Staten. "De komkommers van Apeel zullen binnenkort beschikbaar zijn voor retailers die ons doel delen om te voldoen aan de eis van de consument om van plastic af te stappen."
De overeenkomst tussen Houweling en Apeel komt na het nieuws van Apeel vorige maand dat Amerikaanse retailers binnenkort het hele jaar door toegang hebben tot groenten en fruit van Apeel die twee tot drie keer langer vers blijven dan onbehandelde producten. Apeels partnerschappen met leveranciers zullen een consistente levering van avocado's, limes, asperges en appels - en nu komkommers - van Apeel mogelijk maken voor Amerikaanse retailers en consumenten. Dit groeiende netwerk van innovatieve telers, verpakkers en verladers zet zich in om de van plantaardige technologie van Apeel te gebruiken voor een langere versheid en minder verspilling in winkelschappen en in huizen in het hele land.
Voor meer informatie:
Michelle Masek
Apeel Sciences
[email protected]
David Bell, CMO
Houweling’s Group
[email protected]