Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Introductie op Fruit Attraction in Madrid

Staay Food Group introduceert nieuwe verspakketten

Staay Food Group introduceert een nieuwe variant van het populaire verspakket: snel, altijd vers en met extra gemak. Het pakket bestaat uit de gebruikelijke verse groenten voor een vierpersoonsmaaltijd maar nu aangevuld met een zogenoemde smaakcup voor extra
kookgemak. In de pakketten die nu op de markt zijn, worden de onbewerkte groenten aangevuld met bijvoorbeeld een takje kruiden of een knoflookteentje. Waar de groenten in de pakketten vaak nog mooi vers zijn, wil het takje kruiden of de teen knoflook nog wel eens verdroogd of gekneusd zijn. Dit kan de smaak van een maaltijd beïnvloeden. Bovendien zijn veelgebruikte aanvullingen als een bouillonblokje, een blikje tomatenpuree of zakje currypasta vaak geproduceerd met kunstmatige toevoegingen. Om deze nadelen van het huidige verspakket op te lossen, heeft Staay Food Group nu de smaakcup ontwikkeld. Deze bevat een verse, geconcentreerde saus die de losse toevoegingen in één cupje samenbrengt en het de consument zo nog makkelijker maakt om snel (binnen 30 minuten) een lekkere en verse maaltijd zonder kunstmatige toevoegingen op tafel te zetten.

Eigen ontwikkeling en productie
De saus wordt bij Staay Food Group in-house geproduceerd bij dochterbedrijf Fresh Care Convenience; De in 2017 flink uitgebreide producent van verse maaltijdcomponenten en salades in Dronten. Er worden verse, eerlijke ingrediënten gebruikt, zonder toevoeging van
smaak- en kleurstoffen. Door een slim procedé heeft de saus bovendien een uitstekende THT-datum, ook buiten de koeling. Momenteel is er een smaakcup ontwikkeld voor de gerechten Italiaanse Lasagne en Marokkaanse Couscous. Meer varianten zijn in voorbereiding voor een compleet assortiment.

Efficiënt verpakkingsconcept
De verspakketten worden geleverd in efficiënte, stevige kartonnen doosjes die (pallet)stapelbaar zijn. Deze doosjes zijn in iedere gewenste variant te leveren. Als voorbeeld presenteert Staay Food Group op de Fruit Attraction een Eat & Care variant met het 1,2,3
duurzaam concept:
1. Duurzame FSC kartonnen verpakking
2. Extra duurzaam geteelde producten (PlanetProof)
3. Vers en lekker voor de consument
Het concept van het verspakket leent zich bovendien goed voor het groene karakter van het Eat & Care label omdat het voedselverspilling tegengaat. De consument koopt namelijk precies wat er nodig is voor een vierpersoonsgerecht en hoeft zo niets weg te gooien.

Voor meer informatie:
Staay Food Group
Mark Loojenga
Marketing Manager
Mob: 06-13808981
[email protected]

Publicatiedatum: