Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eric Lagache, KINOBÉ Groupe:

“Extreem hoge avocadoprijzen zullen tot einde van het jaar aanhouden”

Dit jaar wordt de avocadomarkt gekenmerkt door een sterke vraag en een relatief zwak aanbod. Volgens Eric Lagache, directeur van de KINOBÉ Groupe, zal deze situatie nog enige tijd onveranderd blijven. “De komst van de Spaanse avocado's heeft waarschijnlijk geen grote invloed op de markt hebben. Omdat het aanbod kleiner is dan de vraag, zetten we onze producten  op dit moment tegen extreem hoge prijzen af. Dit zal tot het einde van het jaar zo blijven.”

Volgens Eric is het in een dergelijke situatie belangrijk om ervoor te zorgen dat de prijzen niet het maximale bedrag overschrijden die consumenten bereid zijn te betalen. “Er kunnen altijd dingen gebeuren die ertoe leiden dat de prijzen tijdens een oogst lager worden, maar globaal gezien blijven de prijzen hoog. De situatie is delicaat voor alle actoren binnen de sector in Frankrijk, die er juist voor moeten waken dat de uiteindelijke consumentenprijzen de consumptie paradoxaal genoeg niet doen verminderen. We moeten de grenzen kennen, onze klanten helpen ons voorzichtig te zijn.”

Eric denkt dat, ondanks een toenemend aanbod, de avocadomarkt flink groeiende is. Het zal nog een paar jaar lastig zijn om aan de vraag, die ook groeiende is, te voldoen. “Voorlopig ontwikkelen we ons structureel stroomopwaarts, en hoewel Europa daarbij een favoriet doel zal blijven, zal de wereldwijde vraag ook toenemen. Het is voor ons niet moeilijk ons voor te stellen dat markten als China en India morgen zeer geïnteresseerd zullen zijn en meer aanwezig zullen zijn dan vandaag. ”

Over de KINOBÉ Groupe

Op dit moment bestaat de KINOBÉ Groupe uit 3 commerciële structuren en een logistieke entiteit.

NOSIBÉ, opgericht in 2002, richt zich voornamelijk op de afzet en op het verpakken van citrus, geïmporteerd vanuit het buitenland (Israël, Zimbabwe, Tunesië, Turkije, Egypte ...), en avocado’s uit alle andere landen. Om klanten en dan met name supermarkten, nog meer van dienst te kunnen zijn, worden er ook andere producten aangeboden.

KISSAO biedt als enige een zeer groot exotisch assortiment en distribueert het in heel Frankrijk, voornamelijk aan supermarkten. Het logistiek centrum, Nosao, gelegen in Marseille (4000 m²) , is uitsluitend gericht op het rijpen, verpakken, opslaan en voorbereiden van orders.

Ten slotte importeert het snel groeiende N&K, gevestigd in Ridderkerk, voornamelijk citrus, avocado's, druiven, blauwe bessen, lychees, granaatappelen en limes om ze vervolgens in Europese landen af te zetten. 

Naast de mooie projecten die binnen de groep worden ontwikkeld, moeten de vier vestigingen samen dit jaar zo’n 90 miljoen euro omzet zien te genereren.

 

 

Voor meer informatie:
Eric Lagache
Kinobé Groupe
[email protected]
https://kinobe-groupe.com

Publicatiedatum: