Fyffes lanceert haar nieuwe Exotics assortiment tijdens de Fruit Attraction in Madrid, van 22 t/m 24 oktober. Als onderdeel van haar ‘Discover More’ campagne nodigt het merk retailers uit om te kijken naar de mogelijkheden in de premium range. Van banaan tot avocado, Fyffes wil met haar retailpartners van gedachten wisselen over commodities in de tropische verssector en deze categorie vernieuwen en verbeteren. Wie nieuwsgierig is geworden, kan Fyffes vinden in Hall 10 Stand 10E10.
Discover More
Bananen zijn een commodity geworden voor consumenten. Hoewel uit een consumentenonderzoek van Fyffes * blijkt dat 58 procent van de ondervraagden aangeeft elke dag (of meerdere keren per week) bananen te eten, reageert de categorie niet effectief op de behoeften van moderne consumenten. Uit nader kwalitatief onderzoek, gedaan door Fyffes, blijkt echter dat consumenten zorgvuldig afwegen welk fruit zij kopen, dat het fruitmerk wel degelijk een rol speelt bij de aankoop ervan, en dat ethische vraagstukken en duurzaamheid een grote trigger zijn om tot de koop over te gaan.
"Discover More is een uitnodiging aan retailers en consumenten om het eens van een andere kant te bekijken", zegt Joris Schonk, Commercial Director Fyffes Europe. "Met ons nieuwe Exotics-assortiment spelen we in op de interesse die de consument heeft voor een wijd palet aan exotische soorten groenten en fruit." Oscar Dominguez, Business Development Manager bij Fyffes, voegt eraan toe: "Het nieuwe Fyffes-assortiment met exotische groenten en fruit is speciaal geselecteerd en ethisch gesourced op onze beste plantages wereldwijd. We hebben een structuur ontwikkeld waarin we het voor onze partners mogelijk wordt gemaakt om grip te houden op de kwaliteitsnormen en certificeringen, zodat dit assortiment klaar is voor de markt en de behoeften van de consument. "
Het eerste assortiment bestaat uit verschillende bananensoorten waaronder baby-bananen en rode bananen, bakbananen, avocado’s en cassave. Dit assortiment voorziet volgens Fyffes in een groeiende trend: uitgebreid onafhankelijk onderzoek op twee grote Europese markten heeft bevestigd dat consumenten nieuwsgierig zijn naar nieuwe producten uit de categorie exoten. Door deelname aan de Fruit Attraction van dit jaar wil Fyffes haar bereidheid onderstrepen om samen te werken met retailpartners om zo de betrokkenheid van de consument te vergroten.
Voor meer informatie:
Fyffes
T: +31 10 244 5300
www.fyffes.nl