De winkelervaring op verkooppunten (PoS) vormt tegenwoordig een belangrijk onderdeel van de foodretail. Deze ontwikkeling biedt leveranciers kansen om nieuwe standaarden te ontwikkelen. Hepro, specialist in apsergeschilmachines, erkent het belang van deze trend en heeft daarom de 'pina to go'-machine ontwikkeld waarmee op locatie ananas kan worden geschild. Na de officiële presentatie tijdens Fruit Logistica 2019 wordt de serie inmiddels met succes vermarkt," zegt Mareen Protte.
De 'pina to go' als trekpleister op de wekelijks markt
"De huidige serie is bijna uitverkocht. We zullen de machine opnieuw demonstreren op ExpoSE en Fruit Logistica 2020. "Het proces functioneert perfect maar toch overweegt het bedrijf enkele verbeteringen aan te brengen."
Het schilproces heeft zichzelf al bewezen. Het voldoet aan de wensen en eisen van onze klanten en dat was uiteraard ons doel. We proberen onze producten altijd te optimaliseren volgens de wensen van de klant. Eén ding is zeker en dat is hoe opvallender de machine, hoe meer klanten deze'aantrekt en hoe meer ananas er wordt verkocht. Voor supermarktklanten is het belangrijk dat ze 'vermaakt' worden door de machine. Voor de supermarktmedewerkers die met de machine werken, passen we deze aan de verschillende behoeften aan."
De belangstelling voor de machine was enorm.
Het team van Hepro tijdens Fruit Logistica 2019, waar de Pina To Go voor het eerst werd gepresenteerd.
Marketingpotentieel in in foodretail en het convenience-segment
Ondertussen wordt het systeem al gebruikt in filialen van Edeka, Rewe en Globus. Zelfs vanuit het buitenland is de belangstelling groot, zegt Protte. "We krijgen berichten uit Mexico en Azië maar tot dusver houden we de boot een beetje af. Voor ons is het belangrijk om de machine eerst landelijk te introduceren en de bijbehorende dienstverlening te bieden. Hepro hecht veel waarde aan de dienstverlening aan haar klanten en daarom willen we ons eerst oriënteren op markten die voor ons binnen 24 uur bereikbaar zijn."
De oprichters, Siegfried Hennemeier & Christoph Protte van Hepro.
Tot dusver wordt de machine vooral in supermarkten en op weekmarkten opgezet. Ook in andere segmenten is het potentieel aanzienlijk, beweert Protte. "Persoonlijk zie ik ook mogelijkheden in grote kantines en in boerderijwinkels. Op de ExpoSE zullen we zien hoe onze klanten uit de aspergesector reageren op de pina to go. Het is niet ondenkbaar dat middelgrote bedrijven dit systeem in de toekomst zullen kiezen, omdat het een unieke shopervaring garandeert en tijd en arbeid bespaart."
Christoph Protte (l) & Siegfried Hennemeier (midden) met één van hun eerste klanten.
25 jaar Hepro: samen met klanten gegroeid
Naast de introductie van de pina to go viert het bedrijf ook haar 25-jarig bestaan. "We hebben in deze 25 jaar veel nieuwe machines op de markt gebracht die elk op hun eigen manier innovatief waren. Er zijn nog steeds klanten die asperges schillen met onze machine uit 1994. Ondertussen ontwikkelen we nieuwe en innovatieve aspergeschilmachines. "We hebben inmiddels meer dan 4.000 machines verkocht en daar zijn we trots op, vooral omdat het hier om nicheproducten gaat."
De eerste aspergeschilmachine: Het model wordt door sommige klanten na 25 jaar nog steeds gebruikt.
Een paar jaar na de oprichting van Hepro maakte de Duitse aspergesector een explosieve groei door. "We zijn met onze klanten mee gegroeid en kijken ernaar uit dit ook in de toekomst te blijven doen."
Voor meer informatie:
HEPRO GmbH
Mareen Protte - Vertrieb
Nickelstraße 14
33378 Rheda-Wiedenbrück
Tel: +49 5242 57979-31
Fax: +49 5242 57979-631
[email protected]
www.hepro-gmbh.de