De eerste dinsdag van november is berucht vanwege de vele recordfiles. Een prima dag dus voor de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) om de Filefruit-radioreclame nog eens uit te zenden op Qmusic tijdens zowel de ochtend- als avondspits. Daarmee willen de organisaties bereiken dat het begrip Filefruit blijft hangen en het een goede gewoonte wordt om een stuk Nederlands fruit mee te nemen voor onderweg.
Foto: Gerard-Jan Vlekke
Geheugensteuntje
"Het doel van de Filefruit-campagne is om een extra eetmoment te creƫren en mensen te helpen herinneren aan het eten van fruit. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het eten van groenten en fruit vaak gewoon wordt vergeten. Filefruit is bedoeld als geheugensteuntje om fruit te eten op een vast moment op de dag", aldus de organisatoren.
De NFO en het NAGF kijken tevreden terug op de Filefruit-campagne in september en onderzoeken samen momenteel hoe de actie volgend jaar nog groter kan worden gemaakt.
Voor meer informatie
Janneke van de Velde
Nederlandse Fruittelers Organisatie
E: [email protected]