De verkoop van Sweet Sensation peren is bij The Greenery in week 44 van start gegaan. Gisterenavond kwamen de Sweet Sensation telers bij elkaar voor een gezamenlijke aftrap en kennisdeling. Volgens The Greenery zijn de verwachtingen voor het verkoopseizoen goed door de goede kwaliteit en smaak van de peren en zijn de eerste reacties vanuit de retailers en de consumenten enthousiast.
Door de warme zomermaanden zijn de peren dit jaar zoet van smaak en hebben ze een rode blos. De eerste partijen zijn inmiddels gesorteerd en het percentage Sweet Sensation kwaliteit ziet er volgens The Greenery goed uit. De kwaliteit wordt gedurende het seizoen goed bewaakt zodat consumenten kunnen vertrouwen op een goede smaak en kwaliteit. Peren die niet aan de eisen voldoen, worden als Sweet Dored en Comice verkocht.
Karton sleeve verpakking
De Sweet Sensation peren worden dit jaar geleverd in een karton sleeve verpakking. Met deze verpakking wil The Greenery tegemoetkomen aan de wens van de consument om het gebruik van plastic te verminderen. Daarnaast is op de verpakking het Planet Proof logo vermeld, wat betekent dat alle Sweet Sensation peren duurzaam worden geteeld.
Campagne
De verkoop van de Sweet Sensation wordt gedurende het hele seizoen in Nederland en Duitsland ondersteunt met proeverijen en een crossmediale campagne. Onlangs uitgevoerd consumentenonderzoek leert dat consumenten houden van peren vanwege hun zoete smaak, maar moeite hebben om het juiste eetmoment van peren te bepalen. Met de campagne ‘Your Best Fruit Friend’ wil The Greenery overbrengen dat Sweet Sensation peren meteen na aankoop eetbaar zijn. Met verschillende uitingen laten ze zien dat de peer meegenomen kan worden naar school, werk, het sporten of onderweg. Daarnaast hebben ruim 150 foodinfluencers een verrassingspakket met Sweet Sensation peren gekregen om hun volgers de komende tijd te 'inspireren' met lekkere recepten.
Voor meer informatie:
The Greenery
T: +31 180 648 876
E: [email protected]
W: www.thegreenery.com