De komende tien jaar zullen Millennials en Generatie Z - samen de Gemaksgeneraties - de foodmarkt een flinke boost geven. Dat blijkt uit de nieuwe FSIN FoodShopper Monitor 2020, 'Opmars van de gemaksgeneraties', een jaarlijks onderzoek naar consumenten en hun eetgedrag van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN).
In vergelijking met de Millennial is Generatie Z nog meer foodminded blijkt uit de FoodShopper Monitor 2020 van FSIN
In de nieuwe Foodshopper Monitor gaat FSIN diep in op het foodschoppergedrag van de volgende Gemaksgeneratie, Generatie Z. In vergelijking met de Millennial is Generatie Z nog meer foodminded dan de Millennial en eet ze nog meer buiten de deur. Het op eigen benen leren staan en de beschikking krijgen over een steeds groter inkomen maakt deze jongvolwassenen bij uitstek geschikt voor ene toekomstschets van de foodsector.
Leden van FSIN kunnen de FSIN FoodShopper Monitor 2020 hier downloaden
Voor meer informatie
FSIN
Dr. W. Dreeslaan 1c
6721 ND Bennekom
T: 088 730 48 00
[email protected]
www.fsin.nl