VS: Walmart breidt onbeperkte thuisbezorging uit
Walmart is op meer dan 1.400 locaties begonnen met zijn onbeperkte thuisbezorgdienst Delivery Unlimited. Met het Delivery Unlimited programma kunnen klanten tegen een jaarlijks bedrag van $98 (€88,97) of een maandelijks bedrag van $12,95 (€11,76) zonder enige extra kosten bestelde boodschappen aan huis laten bezorgen.
Bron: https://risnews.com
Amazon bevestigt plannen voor nieuwe supermarktketen
Amazon.com is van plan om naast zijn dochteronderneming Whole Foods Market een geheel nieuwe supermarktketen op te zetten. Het bedrijf heeft vier vacatures opgesteld voor het eerste filiaal van de nieuwe keten, die in een wijk in Los Angeles komt te staan. Volgens een woordvoerder wordt dit filiaal ergens in 2020 geopend. In plaats van het kassavrije concept achter de keten Amazon Go zullen de nieuwe supermarkten van Amazon conventionele kassarijen hebben.
Bron: https://www.bloomberg.com
Lidl heropent Best Market-winkels in VS
Lidl heeft onlangs bekend gemaakt dat acht van de 27 Best Market-winkels die het bedrijf in 2018 overnam nog voor de volgende zomer als Lidl-vestiging worden heropend. De acht winkels bevinden zich allemaal op Long Island, New York. In eerste instantie worden de winkels in East Meadow, Oakdale, Patchogue en Lake Grove heropend. In het begin van volgend jaar gaan de winkels van Plainview, W. Babylon, Huntington en Center Moriches als Lidl locatie in bedrijf. Analisten verwachten dat Lidl met het einde van 2020 in totaal 100 vestigingen zal hebben. Het renoveren van de 27 voormalige Best Market locaties zal mogelijk duren tot de herfst van 2020 en misschien zelfs zichzelf voortslepen tot 2021.
Bron: https://www.forbes.com
VK: Tesco breidt Clubcard programma uit met abonnement
Tesco gaat zijn klantenkaartprogramma, Clubcard, uitbreiden met een abonnement. Onder de naam Clubcard Plus kunnen klanten voor £7,99 (€9,31) per maand tot 10% korting krijgen bij boodschappen van meer dan £200 (€233,05). Deze korting mag twee keer per maand worden gebruikt. Daarnaast geef Clubcard Plus altijd 10% korting op huismerken van Tesco. Klanten die naast Clubcard Plus ook gebruik maken van Tesco mobile krijgen per maand twee keer zoveel beltegoed. Verder geeft Clubcard Plus exclusief toegang tot een creditcard van Tesco Bank. Volgens Tesco kan Clubcard Plus mogelijk leiden tot besparingen van meer dan £400 (€466,09) per jaar. Het oorspronkelijke Clubcard programma werd voor het eerst ingezet in 1995.
Bron: https://www.pymnts.com
Lidl versnelt uitbreidingen in VK
Lidl heeft naar verluid het tempo opgevoerd waarmee het Brits winkelnetwerk wordt uitgebreid. De discountketen is van plan om met 2023 1.000 winkels in het Verenigd Koninkrijk in bedrijf te hebben. In de komende drie jaren worden 230 winkels geopend. Dit impliceert een tempo dat hoger ligt dan volgens de doelstellingen die Lidl eerder qua uitbreiding hanteerde.
Bron: https://www.talkingretail.com
SPAR krijgt prestigieuze onderscheiding in Hongarije
De Hongaarse tak van SPAR heeft een van de belangrijkste onderscheidingen van de Hongaarse retailsector mogen ontvangen. SPAR werd tweede bij de competitie voor Handelaar van het Jaar 2019. Deze competitie moedigt winkels en dienstverleners aan om een betekenisvolle bijdrage te geven aan de Hongaarse retailsector. Naast de tweede plaats won SPAR ook een onderscheiding in de categorie voor Beste Winkelervaring.
Bron: https://spar-international.com
Plantaardige supermarkt breidt uit in China
De in Hong Kong gevestigde supermarktketen Green Common gaat via het online platform Tmall Global binnenkort uitbreiden naar China. De op plantaardige producten gerichte supermarktketen zal met de zogeheten Black Friday voor het eerst in de Chinese online sector toegankelijk zijn. Het assortiment zal in eerste instantie bestaan uit zo'n 40 verschillende levensmiddelen, waaronder populaire producten van merken als Alpha Foods, Gardein, Daiya Foods en Califia Farms. In de nabije toekomst zal het aantal merken op de site verder worden uitgebreid.
Bron: https://insideretail.asia
China: Alibaba vergroot aandeel in Cainiao Smart Logistics Network
Alibaba heeft RMB23,3mld (€3,0mld) extra geïnvesteerd in het bedrijf Cainiao Smart Logistics Network. Het aandeel van Alibaba in dit bedrijf is hierdoor toegenomen van ongeveer 51% naar 63%. De investering vond plaats door de overname van nieuwe aandelen in Cainiao tijdens de laatste financieringsronde. Ook werd een aandelenbelang van een andere aandeelhouder van Cainiao overgenomen. De financieringsronde wordt verder mogelijk gemaakt door zowel Alibaba als een aantal andere oudere aandeelhouders.
Bron: https://insideretail.asia