Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BelOrta wil met Conference China veroveren tijdens Prinselijke Missie

Op maandag 18 november geeft H.K.H. Prinses Astrid in China het startschot voor wat de grootste Belgische economische zending ooit zal worden. Meer dan 600 deelnemers zullen het beste wat de Belgische industrie te bieden heeft in de kijker zetten bij zowel bekende als nieuwe contacten uit deze economische supermacht. Ook BelOrta is aanwezig op de voorposten van deze missie en zal onder meer de Conference peer in de schijnwerpers plaatsen.

"Conference peer valt in de smaak bij de Chinezen"
Jaarlijks produceren de BelOrta-producenten meer dan 90.000 ton peren, die hun weg vinden naar binnenlandse én buitenlandse consumenten. "Sinds 2010 zijn ook de Chinezen gevallen voor de smaak, houdbaarheid en veelzijdigheid van onze peren. Het mag dan ook niet verbazen dat de uitvoercijfers richting China jaarlijks gestaag groeien: een gunstige en noodzakelijke evolutie als gevolg van de moeilijke exportsituatie waar onze peren zich in bevinden sinds de Russische importban op Europese versproducten in 2014 van start ging", aldus BelOrta. 

Grootschalige promotiecampagne om de Chinese markt te verleiden
"BelOrta ondersteunt de exportinitiatieven naar de Chinese markt via een promotiecampagne, gestoeld op de unieke eigenschappen van onze Conference peer", vervolgt BelOrta. "We benaderen de lokale markt door aanwezigheid op verscheidene vakbeurzen alsook een omvangrijke degustatiecampagne. Die laatste wordt ondersteund door een uitgebreid aanbod aan promotiematerialen op het winkelpunt."

Samen met VLAM, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, trekken we alle registers open en organiseren we een reeks tastingsacties op de winkelvloer, gespreid over de dichtstbevolkte Chinese steden. De beste manier om de consument te overtuigen, is dan ook door ze zelf de Conference te laten proeven.

"Speciaal voor deze bestemming hebben we een mooie exportverpakking ontwikkeld. Deze opvallende rode verpakking bezorgt onze peren onmiddellijke herkenbaarheid. Bovendien zorgt het kleiner formaat van de doos voor een korte doorlooptijd en dus een garantie op versheid", zegt BelOrta. 

"Succes Conference opent interesse Chinese markt voor andere BelOrta-producten" 
BelOrta biedt ruim 30 soorten fruit en meer dan 160 verschillende groenten aan. In navolging van de succesvolle introductie van onze Conference peer op de Chinese markt groeit dan ook de vraag naar andere referenties uit ons assortiment. Momenteel zijn er ook plannen om een aantal groenten te introduceren. "Daarmee staan we alvast klaar om de komende jaren de veelzijdige Belgische groenten- en fruitexpertise verder op de Chinese kaart te zetten", besluit het bedrijf. 

Voor meer informatie:
Glenn Sebregts
BelOrta 
+32(0)15 565 272
+32(0)478 31 71 84
[email protected]   
www.belorta.be  

Publicatiedatum: