Lamb Weston heeft bekendgemaakt dat het een joint venture is gestart met de Sociedad Comercial del Plata in Argentiniƫ om de Zuid-Amerikaanse markt te kunnen bedienen, die jaarlijks goed is voor bijna een miljard kilo aardappelproducten. Elke partner zal 50% van de nieuwe joint venture bezitten. De voorwaarden van de overeenkomst werden niet bekendgemaakt.
Lamb Weston Alimentos Modernos zal de diepgevroren producten verkopen onder de merknamen Rapipap en Morixe en zal een fabriek in Munro, Buenos Aires, in gebruik nemen met een jaarlijkse capaciteit van 59 mln kilo eindproducten.
"Onze partner heeft meer dan 30 jaar ervaring op de Zuid-Amerikaanse markt en we zijn ervan overtuigd dat de combinatie van hun jarenlange kennis van deze regio en onze operationele expertise ons in staat zal stellen om klanten nog beter van dienst te zijn," zegt Tom Werner, directeur van Lamb Weston. "Zuid-Amerika is een strategische groeimarkt en deze joint venture maakt het mogelijk om in Argentiniƫ kwaliteitsfrites te produceren om de totale Zuid-Amerikaanse markt te kunnen bedienen."
"We prijzen ons gelukkig samen te mogen werken met Lamb Weston. We delen dezelfde waarden en principes en hebben passie voor de kwaliteit van onze producten en een goede dienstverlening aan onze klanten," laat Ignacio Noel weten, directeur van Sociedad Comercial del Plata.
Met deze bekendmaking komt het aantal verwerkingsfaciliteiten van Lamb Weston wereldwijd op 27 uit.