Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Thomas Vallenet, RibéGroupe

"Ons nieuwe groenten- en fruitmerk voldoet aan Franse wetgeving"

Dit najaar heeft de in het noordoosten van Frankrijk gevestigde groothandel RibéGroupe haar eigen consumentenmerk geïntroduceerd: 'Les Jardins de Louis'. "We richten ons hiermee op retail- en horecaklanten," legt Thomas Vallenet uit, commercieel directeur van de RibéGroupe. Les Jardins de Louis wil klanten verleiden met een assortiment waarin smaak voorop staat en dat gebouwd is op vier beloftes: het selecteren van de beste teeltgebieden, het opbouwen van samenwerkingsverbanden met telers die hiervoor goed beloond worden en werken volgens duurzame principes.  

HEV-doelstelling

Het assortiment van het nieuwe merk zal aanvankelijk bestaan uit lokaal geteelde appelen, peren, andijvie en portobello's. De producten werden al gedistribueerd onder de 4.000 klanten van de RibéGroupe. Er werd in het bijzonder aandacht besteed aan gemeenschappelijke catering en de Egalim-wet, die in 2022 op de hele sector betrekking zal hebben. "Samen steunen we als onze teeltpartners bij het naleven van de HEV-standaarden (High Environmental Value) en de voornaamste Egalim-certificaten door niet alleen in aantallen te denken maar ook aan de prijzen te denken," vertelt Thomas Vallenet. Het assortiment zal in de loop der seizoenen worden uitgebreid met name omdat we deze zomer nieuwe samenwerkingsverbanden zijn aangegaan.  

Eerste communicatiecampagne

Om het nieuwe merk te promoten heeft RibéGroupe een communicatiecampagne gelanceerd. "Deze bestaat uit vier visuele boodschappen. We laten zien wat er van de AGF-markt is geworden met mooie, volmaakte maar smakeloze producten. Door middel van deze campagne willen we retailers geruststellen evenals de consument, met de simpele boodschap: 'Maak je geen zorgen, er bestaan nog steeds echte producten!',"

In november zal RibéGrouper in supermarkten en bij grote cateringbedrijven een activiteit organiseren in de vorm van een 'battle' tussen de volmaakte 'plastic' producten en de pure producten om haar belofte voor smaakvolle producten kracht bij te zetten.

Over de RibéGroupe

De RibéGroupe is van oudsher een belangrijke speler in de verssector. De groothandelaar is actief in drie sectoren: groenten en fruit (Les Vergers d'Emma), vis (Promer Océan), en zuivel en vleeswaren (Sidélis). Het bedrijf levert haar producten in Noord-Frankrijk aan retailers en cateraars. Vanuit haar zes koelhuizen bedient het 17 Franse departementen in vier regio's. Bij het bedrijf zijn 280 mensen werkzaam. 

Voor meer informatie:

Thomas Vallenet
RibéGroupe
[email protected] 
www.ribegroupe.fr 

Publicatiedatum: