Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martin van Run, Het Vitaminerijk

500.000ste betalende klant bij 5-jarig bestaan

Tholen – Jonge ondernemer Martin van Run (26) houdt van cijfers en toen duidelijk werd dat zijn AGF-speciaalzaak Het Vitaminerijk rond het 5-jarig bestaan de 500.000ste betalende klant mocht verwelkomen, werd er een actie bedacht. Een jaar lang gratis groenten en fruit, het is nogal een cadeau maar dat past ook in de strategie van Martin.


Martin de Run (l) heeft zojuist de prijs aan zijn 500.000 betalende klant uitgereikt

““Ik hoef niet zozeer te groeien in de zin van een 2e vestiging of 1000 klanten per week meer, maar ik probeer mijn bestaande klanten te verleiden meer te besteden. Voor de een betekent dat af en toe wat extra aandacht of een nieuw product mee te geven. Een ander geef ik een vliegmango van 6 euro cadeau. Als die hem ’s avonds samen met het gezin opeet weet ik zeker dat ze iets proeven wat ze nog nooit hebben geproefd. Zo’n klant waardeert dat enorm en die raak ik niet snel kwijt”, vertelt Martin.


Een verrassing voor Martin: zijn collega's versierden de winkel ter ere van het 5-jarig bestaan

Martin investeert liever in zijn klanten dan dat hij dat doet aan de inventaris. "Hoe de aankleding eruit ziet, heeft niets te maken met de kwaliteit van een product. Ik houd daarom vast aan een eenvoudig marktconcept. Wanneer de winkel een te luxe uitstraling krijgt, schrikt het onbedoeld ook weer klanten af. 'Daar is het vast heel duur.'" Die strategie van aandacht voor de klant en kwaliteit heeft hem nieuwe klanten opgeleverd.

De ouderwetse mond tot mond reclame is de beste gratis manier van reclame maken, vindt Martin. Hij houdt het aantal aankopen en klanten nauwkeurig bij. “Ik wil het altijd weer beter doen. Waarom is deze week minder dan dezelfde week vorig jaar? Meestal heeft dat met het weer te maken, maar wat als dat niet zo is? In de zomer hebben we natuurlijk meer klanten, dat kan bij ons wel oplopen tot 600 extra klanten per week. Die impuls-klanten moet je binnen zien te houden! Als de beleving, service en het product goed zijn, is deze kans zeer groot! Maar mij gaat het vooral om de vaste klanten, waar we er nu gemiddeld 2000 per week van hebben. Drie jaar geleden zaten we nog op 1650.


Buitenzijde van Het Vitaminerijk in Vught

Om klanten te verleiden, heeft Het Vitaminerijk naast een assortiment maaltijden en salades ook een assortiment zuivel, bewerkte producten en een uitgebreide notenbar. “De trend in gemak is al lange tijd gaande, dat is geen nieuws meer, maar de kruisbestuiving zoals ik dat noem is wel nodig. Met alléén groenten en fruit red je het tegenwoordig niet”, besluit Martin.

Voor meer informatie
Martin de Run
Het Vitaminerijk
Moleneindplein 62
5262 CX Vugth
T: 073-3032745
[email protected]
www.hetvitaminerijk.nl 
Facebook Het Vitaminerijk