Maersk heeft zijn vernieuwde Remote Container Management (RCM) platform met z'n virtuele assistent Captain Peter uitgebracht. Sinds de start in september 2017 hebben meer dan 3.600 bedrijven zich aangemeld voor RCM en de transparantie van de informatie uit de meer dan 380.000 koelcontainers van de gecombineerde vloot van Maersk en Hamburg Süd.
Ken West, reefer digital development manager bij Maersk: "De afgelopen twee jaar heeft ons RCM-product bewezen een goede waarde te hebben voor onze klanten, maar we hebben ook belangrijke punten ontdekt waarop de zichtbaarheid van de lading verbeterd kan worden. Met Captain Peter verhogen we de klantervaring in het werken met gegevens aanzienlijk en leggen we de basis voor de levering van nog meer geavanceerde functies rondom gegevens."
Kapitein Peter houdt de temperatuur, de vochtigheid en het CO2-gehalte van de container in de gaten en informeert de klant als er iets aan de hand is. De gegevens zijn nu cloud-gebaseerd voor meer flexibiliteit en kunnen eenvoudig worden gedeeld en geconfigureerd naar de behoeften van de klant.
Wiskerke is een van de belangrijkste klanten die betrokken is geweest bij de ontwikkeling van Captain Peter. Als het gaat om het volgen van hun zendingen, maakt de geboden zichtbaarheid de tool een duidelijke winnaar voor het bedrijf.
Chayenne Wiskerke, managing director van Wiskerke Onions: "Ik verkies Maersk en Captain Peter boven anderen omdat ik kan zien wat er met mijn lading gebeurt. Je kunt je niet voorstellen wat ik voel als ik niet kan zien wat er tijdens de reis gebeurt."
Maersk is van plan om de dialoog met klanten voort te zetten en om nog meer geavanceerde functies toe te voegen aan het nieuwe platform, dat in de toekomst waarde zal toevoegen aan de bedrijven van z'n klanten door middel van digitale innovatie.
Voor meer informatie:
Janina von Spalding
Maersk
Tel: +45 3363 1979
E-mail: [email protected] www.maersk.com www.maersk.com