Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vernevelen zorgt voor vers en houdbaar

Afgelopen jaar sleepte p2raumdesign met de LiftBoXX de Innovation Award in de wacht op de expoSE/ExpoDirekt. Precies een jaar later kwam Rainer Palinkasch opnieuw naar Karlsruhe en presenteerde het publiek daar een nieuw concept voor boerderijwinkels.

In samenwerking met koelspecialist RFT werd een ultrasoon nevelinstallatiesysteem in een verkoopsysteem voor groenten en fruit geïntegreerd. 

Door de integratie van de nevelinstallatie in het winkelconcept worden de gepresenteerde versproducten continu bevochtigd en gekoeld. Dit concept heeft zowel voor de directe verkopers alsook voor de klanten  meerdere voordelen, aldus Palinkasch. "De producten blijven afhankelijk van het product drie tot vier dagen langer vers en zien er door de bevochtiging ook optisch aantrekkelijker uit. De installatie op zich is erg gebruiksvriendelijk en eenvoudig via een regelaar te sturen. De methode verbruikt gemiddeld maximaal zes liter water per uur."

De nevelinstallatie is bovendien vrijwel compleet onderhoudsvrij: slechts eenmaal per jaar moet het osmosefilter, die garandeert dat de nevel kiemvrij is, verwisseld worden.


De nevelinstallatie werd op de expoSE 2019 in Karlsruhe voor het eerst gepresenteerd.

Met één module kan tot zes meter productpresentatie verneveld worden, vult hij aan. "Het concept is perfect geschikt voor de boerderijwinkel aangezien de productverkoop hier minder snel verloopt als in een supermarkt. De houdbaarheid van de bederfelijke producten is daarmee des te belangrijker", zegt Rainer over de interesse tot nu toe voor het nieuwe winkelconcept.

LiftBoXX en FreshBoXX
Tegelijkertijd neemt ook de bekendheid van de in 2018 voor het eerst gepresenteerde LiftBoXX-methode toe. Het populaire en bekroonde concept wordt vooral zeer goed ontvangen door gespecialiseerde retailers, vertelt Palinkasch. "Inmiddels is het eveneens gelukt om een geoptimaliseerde versie van het oorspronkelijke winkelconcept met geïntegreerde koeling te ontwikkelen. Deze zogenaamde FreshboXX is overwegend geschikt voor de versafdeling c.q. voor de presentatie van dagverse producten zoals bessen en asperges, maar ook van vers bereide producten zoals salades, cakes en taarten uit de boerderijwinkel."


Rainer Palinkasch en Wolf Binder bij de beursstand op de expoSE 2019

Holistische oplossingen voor de verkoop
Met in totaal drie verschillende winkelconcepten bedient het team van p2raumdesign een continu groeiende clientèle van directe verkopers, gespecialiseerde retailers en enkele groothandelaren en cash & carry-markten. De doelgroep van het bedrijf blijft echter nog steeds de boerderijwinkels, aldus Rainer.

"We hebben uit ervaring vastgesteld dat men voorheen veel geïmproviseerd heeft. Momenteel zien we echter een stijgend aantal jonge directe verkopers die op veel plaatsen het ouderlijk bedrijf overnemen en die open staan voor nieuwe concepten."

Voor meer informatie:
p2raumdesign
Rainer Palinkasch
Wartbergstraße 73
74226 Nordhausen
Telefoon: 07135 963455
Telefax: 07135 963456
E-mail: [email protected]
www.p2raumdesign.de 

Publicatiedatum: