Het online handelsplatform MarketBuy werd half november geïntroduceerd. Nu, een paar weken na de lancering, blikt de eigenaar van het platform terug op zaken die goed zijn verlopen en op zaken waar nog aan gewerkt moet worden om het platform tot een nog groter succes te maken.
"In één woord zenuwslopend," was de eerste reactie van MarketBuy-oprichter James Mash na de lancering van zijn nieuwe virtuele marktplaats. "We waren zeer tevreden dat het platform zonder uitstel op tijd kon worden gelanceerd. MarketBuy is een nieuwe marktplaats die zowel afnemers als verkopers in staat stelt om wereldwijd producten te kopen en verkopen. Na de lancering op 14 november waren er meteen al veel gebruikers actief die zich vooraf hadden geregistreerd op de marktplaats.
Mash heeft in de tussentijd zeker niet stil gezeten. Om de gebruikers van MarketBuy een zo optimaal mogelijke gebruikerservaring te bieden, is hij erop uit om nog meer grote spelers aan te trekken. "Sinds ons vorige gesprek heb ik drie grote internationale retailketens aan boord weten te krijgen die zeer geïnteresseerd waren in wat we te bieden hebben. Momenteel lopen er onderhandelingen met nog eens vijf retailers, dus hopelijk kunnen we binnenkort nog meer goed nieuws naar buiten brengen. Daarnaast zijn we van plan om een logistiek platform te integreren in MarketBuy, dat nu off-site al ter beschikking staat van onze gebruikers. We streven er echter naar om dit alles begin 2020 via het platform aan te kunnen bieden."
Een andere nieuw dienst die onlangs werd geïntroduceerd is MarketBuy Trade Finance, waarvoor kopers zich kunnen aanmelden en dat het voor hen mogelijk maakt om aankopen te doen waar ze anders niet toe in staat zouden zijn. "Als platform kunnen we telers en afnemers financieren via onze marktplaats, wat hen op de langere termijn hopelijk zal helpen. Mash licht dit toe: "Deze financiering kost wel rente maar wel met één van de laagste tarieven die in de sector wordt gehanteerd. Mensen moeten er misschien aan wennen maar het idee is niet nieuw. We willen de totale gebruikerservaring stroomlijnen en MarketBuy Trade Finance past perfect binnen deze filosofie."
Mash staat in nauw contact met zijn gebruikers. Op basis van hun feedback heeft zijn team al enkele veranderingen doorgevoerd. "Toen we online gingen, waren de accreditaties van telers nog niet geïmplementeerd. De vraag naar deze functie was zo groot dat we alles in het werk hebben gezet om dit zo snel mogelijk in het systeem te integreren. Gedurende de eerste zes maanden van 2020 zullen we andere veranderingen aanbrengen. Ik ben ervan overtuigd dat we deze deadline gaan halen. Deze veranderingen zullen onder meer bestaan uit het implementeren van blockchain-technologie, een applicatie voor mobiele toestellen en traceerbaarheid van 'veld tot vork'."
Nu het platform is gelanceerd en gebruikt kan worden, is de volgende grote uitdaging het verhogen van het aantal gebruikers van MarketBuy. "We hebben al veel inschrijvingen maar we moeten gebruikers zo op hun gemak stellen dat ze op grotere schaal gaan handelen. Natuurlijk is deze technologie nieuw en zijn mensen wat terughoudend met het sluiten van grote transacties. De handel trekt echter steeds verder aan en onze vooruitzichten zijn zeer positief. Om ervoor te zorgen dat nog meer mensen kennis kunnen maken met MarketBuy, zijn we van plan om deel te nemen aan de vakbeurs Fruit Logistica in Berlijn. Hier kunnen we potentiële gebruikers overtuigen van de mogelijkheden die onze virtuele marktplaats hen te bieden heeft," zegt Mash tot slot.
Voor meer informatie:
James Mash
MarketBuy
Tel: +44 (0) 7958 638047
Email: [email protected]
www.marketbuy.net