Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nudging als hulpmiddel voor een gezondere consument

Hoe kunnen retailers gezond gedrag verkopen?

Het is een ingewikkelde balans: de consument keuzevrijheid bieden, de massa bedienen en tegelijkertijd de consument stimuleren om gezonder en duurzamer te eten met bijvoorbeeld meer groenten en fruit. Wat is hierbij de verantwoordelijkheid van retailers?

Duurzaam Bedrijfsleven schreef een artikel over het onderzoek van wetenschapper Joline Beulens naar de mogelijkheden van nudging, zoals het ophangen van posters om de consumptie van groenten en fruit te promoten. 

Wat is het ideaalplaatje? De supermarkt zou volgens Beulens meer ruimte moeten geven aan versproducten. Ook moet de verhouding gezond – ongezond worden omgedraaid. Jennifer Muller van het CBL ziet die ontwikkeling al: “Het aanbod in supermarkten wordt steeds gezonder en duurzamer. Daarnaast vraagt de consument er vaker naar. Die trend zal zich in de toekomst zeker doorzetten.”

Lees hier het hele artikel op Duurzaam Bedrijfsleven.nl 

Publicatiedatum: