Aangezien de afzet van baby Golds, Reds en Medley-aardappelen blijft stijgen, begint MountainKing aan een actief programma om zijn retailpartners te voorzien van kant-en-klare, display-ready opties die gericht zijn op de afzet van de kleinere variëteit.
Manager marketing van MountainKing: "Kleine aardappelen worden nauwelijks gepromoot en zijn ondergewaardeerd. We werken eraan om dat verhaal op grote schaal te veranderen."
Potatonewstoday.com meldde hoe MountainKings nieuwe verpakking voor z'n baby Gold, Red en Medley-aardappelen is voorzien van graphics die op ovens gericht zijn, omdat bijna de helft van alle aardappelen in de oven bereid wordt. Het bedrijf biedt ook recepten aan voor eenpansgerechten, 30-minuten recepten voor vis, biefstuk en kip en wikkels voor displays. Bovendien zijn alle pr-materialen op maat te leveren.
Volgens marktonderzoeksbureau IRI steeg de omzet in 2019 voor baby Yellows met maar liefst 17,5%, die van Medleys met 9,1% en van Reds met 2%.
De verpakkingen zijn niet alleen volledig transparant, maar bekend is dat gaaszakken de houdbaarheid van het product verlengen.
De klantonderzoeken van MountainKing leveren verder bewijs voor de groeiende populariteit van de baby-aardappelen en hun doorzichtige zakken.