Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Leni's onthult na zeven jaar nieuwe merkidentiteit

Onder het in 2013 opgerichte merk Leni's, van VOG Products, wordt een scala aan bewerkte appelproducten verkocht, met sappen, moes en verse appelschijfjes als voornaamste producten. "Na zeven jaar presenteren we een nieuwe merkidentiteit voor Leni's," maakte Christoph Tappeneier, algemeen directeur van VOG Products bekend op Fruit logistica tijdens een persconferentie op 6 februari 2020. 

"Deze vernieuwing is het resultaat van maandenlang onderzoek en inspanningen en gaat veel verder dan alleen een nieuw imago omdat het een cruciaal moment is, net zoals de introductie van een nieuw product op de markt," vervolgde Tappeiner. 

"Waarom een nieuwe identiteit voor Leni's? Om tegemoet te komen aan de tijdsgeest en een leidende positie op de markt te veroveren. De consumptiekeuzes worden bepaald door wensen en niet langer door behoeften omdat we eten als we trek hebben en niet meer door honger worden gedreven. Aan eten zijn steeds meer culturele connotaties verbonden en het gedrag van consumenten neemt nieuwe vormen aan die op hun beurt uitgroeien tot levensstijlen. Voedsel moet daarom niet langer worden gepresenteerd als basisproduct."

Christoph Tappeiner.

"Wij richten ons op verschillende nieuwe trends die gerelateerd zijn aan de trend voor welzijn en welbevinden. De markt van jonge gezinnen en die van oudere consumenten richt zich op kleinere hoeveelheden maar wel van hogere kwaliteit," lichtte Tappeiner toe. 

"Het onderzoek dat in samenwerking met Enrico Finzi's Astra werd opgesteld, toonde aan dat Leni's als merk consistent is met de waarden authenticiteit, eerlijkheid en gecontroleerde herkomst, en het thema territorialiteit er goed in tot uitdrukking komt," vervolgde de directeur van VOG Products. Het merk bleek echter niet eigentijds genoeg te zijn noch voldoende onderscheidend omdat het dezelfde taal als de concurrent gebruikt."

Een nieuwe positionering voor Leni's

"Van een uitmuntend merk van appelsap tot het favoriete landelijke merk voor bewerkte appelproducten. We hebben ons logo aangepast maar houden ons aan onze waarde en missie als betrouwbare, onmisbare partner. Dit zijn de randvoorwaarden voor onze weg naar innovatie en groei," zei Tappeiner. De streek (Trentino Alto-Adige), de toeleveringsketen (Leni's is een samenwerking van vier grote spelers op de Italiaanse appelmarkt: Val Venosta, Marlene, Melinda en La Trentina), de betrouwbaarheid van VOG Products (een staat van dienst die 50 jaar teruggaat, 18 coöperaties en 13.500 fruitteeltfamilies).  

Het nieuwe logo

"Vrolijk, creatief en verrassend. Zo kan ons logo het best worden omschreven" vervolgde Roberto Locatelli van Plus Communications, verantwoordelijk voor het nieuwe grafische ontwerp. "Het vernieuwde logo is visueel sterk en eigentijds. De handgeschreven letters zijn stilistische vernieuwing die Leni's en VOG Products nog unieker maakt wat ons de mogelijkheid geeft om ons eindproduct nog verder te verbeteren. De kleuren zijn karmijnrood en donkergroen en het lettertype is modern en speels."

 

Roberto Locatelli.

"We hebben nu dus een moderne, speels, fris en jong imago voor een nog betere positionering op de markt. Daarnaast zat de nieuwe lokale en wereldwijde taal, samengevat in de innovatieve slogan "Leni's mele with liebe  in drie verschillende talen, waarmee het merk uitdrukking geeft aan haar internationale missie.

Leni's is veranderd en dit moeten we communiceren

Het nieuwe logo heeft betrekking op het gehele aanbod en zal op alle producten verschijnen: van de sappen tot aan de appelsnacks. "Er zal een campagne op sociale netwerken van start gaan evenals activiteiten op verkooppunten. Na de officiële introductie (op 6 februari 2020) zal het nieuwe logo in Italië op de markt verschijnen en dan vooral in het noorden van Italië en hierna ook op buitenlandse markten," vertelde Tappeiner. 

De literflessen van groen glas (ter bescherming van het product) en van 750 ml voor biologisch sap, hebben een houdbaarheid van elf maanden. Er zijn diverse varianten verkrijgbaar, zoals appelsap, appelsap met vlierbessen, appelsap met gember, appelsap met bergamot en biologisch appelsap. 

"We hebben ook wat nieuws voor de toekomst in petto want we werken aan de ontwikkeling van 'countertop'-producten met een beperkte houdbaarheid," vertelde de directeur van VOG Products tot slot. 

 

Contact:

VOG Products

A. Nobel 1

39055 Laives

Tel.: +39 0471 592311

Fax: +39 0471 592312

Email: [email protected]

Web: www.vog-products.it