Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Containerrederijen verhogen backhaul- en koelcontainertoeslagen

Containerrederijen blijven de toeslagen verhogen voor de backhaul(retourvracht) op Aziatische en Chinese koelcontainervervoer nu het coronavirus de vaarschema's en beschikbaarheid van koelcontainers ontwricht. 

Nu rederijen meer afvaarten uit Azië moet annuleren vanwege de kleinere export uit China als gevolg van de corona-uitbraak komt de ruimte op de backhaul van de voornaamste handelsroutes onder druk te staan. 

CMA CGM rekent per 15 maart een toeslag van €273,52 per container voor droge vracht tussen Noord-Europa en China en havens in Noord- en Zuid-Azië. Hapag-Lloyd heeft bekendgemaakt per 1 maart een toeslag van €296,22 per container in te voeren. 

Ondertussen is volgens Maersk Line de beschikbaarheid van aansluitingen voor koelcontainers in de grote Chinese havens verslechterd. De Deense rederij heft momenteel een congestietoeslag van €911 per koelcontainer voor ladingen naar Shanghai en Xingang. Deze zullen per 28 februari worden uitgebreid naar Ningbo voor niet FMC-zendingen (Federal Maritime Commission) en vanaf 22 maart ook voor FMC-zendingen. 

Maersk raadt verladers aan om bij koelcontainervervoer voor andere havens in China te kiezen en biedt gratis de mogelijkheid aan om de haven van bestemming te wijzigen voor koelcontainers die nu al in transit zijn. 

Bron: seatrade-maritime.com

Publicatiedatum: