Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
From Boer ziet 80% afzet stilvallen door logistieke problemen:

“We kunnen 15.000 kroppen sla per dag nu niet meer kwijt”

Tholen – “Het is dezer dagen zo dat, zelfs als je voedselproducten teelt zoals wij, je aan de goede kant van de medaille moet zitten”, vertelt Leonard Boer van slateler From Boer (voorheen Boer den Hoedt). Tachtig procent van de afzet van het bedrijf ligt stil vanwege de coronacrisis. “Afgelopen week was het al minder, maar met het sluiten van steeds meer grenzen en het wegvallen van de horeca is het helemaal ingeklapt.”


Foto: Twitter From Boer

From Boer levert veel aan horecagroothandels en exporteert naar Scandinavië en het Midden-Oosten. Die horeca is in steeds meer landen dicht en ook de logistiek naar die landen zit in de knel. “Van de ene op de andere dag de horeca sluiten, raakt telers die daarop afzetten direct”, legt Leonard uit. Het bedrijf levert ook aan de retail, maar dat is slechts een vijfde van de totale productie.

Weggooien
Met man en macht zoekt men momenteel naar alternatieve afzetkanalen. “Waar sla nodig is, kunnen wij leveren. Al zie je dat de aantallen die wij hebben maar voor een beperkt aantal partijen behapbaar zijn, waardoor wij helaas mooie, gezonde producten zien bederven en in de container moeten gooien.”

Op zoek naar afzetalternatieven
Ondertussen wordt overwogen om over te schakelen op slasoorten die voor de retail wel interessant zijn momenteel. “Maar dan zit je wel met een omschakeltijd van zo’n acht tot tien weken, dus eenvoudig is dat ook niet. Wij blijven de ontwikkelingen volgen en bekijken het nu per dag. Misschien dat een snijderij, die indirect aan de retail levert, nu importproduct wil inruilen voor product van ons?”, oppert Leonard tot slot.

Voor meer informatie:
From Boer
www.fromboer.nl  
[email protected] 

Arjan Boer
[email protected]
0653946193

Leonard Boer
[email protected] 
+31651115080