De Europese Kanzi-oogstperiode is goed op gang gekomen. De Italiaanse telers waren de eersten die met de Kanzi-pluk begonnen in week 38, gevolgd door hun Noord-Europese Kanzi-partners in de daaropvolgende weken.
Goede oogst voldoet aan stijgende vraag
Ondanks wat nachtvorst tijdens de bloei en de warme dagen tegen het einde van het groeiseizoen zijn de fruittelers zeer tevreden over de oogst, de kleur en de grootte van het fruit. Dankzij de over het algemeen gunstige weersomstandigheden met goede temperaturen en een bovengemiddeld aantal zonne-uren bestaat het grootste deel van de oogst uit de voor Kanzi gangbare maten van 65 tot 85 mm. Hiermee kan ruimschoots voldaan worden aan de stijgende vraag naar de populaire Kanzi smaak.
De mooie kleuring van de appels en de in totaal 18 kwaliteitscriteria waaraan een Kanzi-appel moet voldoen, zullen zich vertalen in een aantrekkelijke productpresentatie op het schap.
Sterke prestaties in Europese markten
Kanzi bouwt voort op de goede verkoopprestaties van de afgelopen seizoenen in haar belangrijkste markten. De succesvolle oogst en de unieke friszoete, sappige bite van Kanzi die aansluit bij de voorkeur van een brede doelgroep, bieden een uitstekende uitgangspositie om komend seizoen de wereldwijde nummer 2 positie als merk-appel te verstevigen.
Bovendien maakt de maatsortering van Kanzi het mogelijk om aan de eisen te voldoen van de verschillende markten. Ondersteund door marktonderzoek zal de structurele expansie naar nieuwe markten doorgaan.
Informatieve 'Covid-proof' pan-Europese marketingcampagne
Op basis van de trend dat consumenten meer transparantie verwachten over de manier waarop hun voedsel wordt geproduceerd is een nieuwe pan-Europese marketingcampagne opgezet waarbij inzicht wordt gegeven in het teelt- en oogstproces en het geweldige werk van de Kanzi telers. De eerste fase van de pan-Europese Kanzi-campagne, waarmee de nieuwe oogst wordt aangekondigd, loopt van week 40 t/m 44 en heeft als doel om 10 miljoen consumenten te bereiken.
In het licht van de huidige Covid-19 pandemie en de beperkingen in de diverse Europese landen om sampling-acties of winkeldemonstraties te organiseren is een 'digital first' campagne uitgewerkt met een focus op online media. In de afzonderlijke landen zullen de lokale Kanzi partners via hun landspecifieke marketingcampagnes extra verkopen en hogere merkbekendheid creƫren.
Positieve vooruitzichten voor de toekomst
"De huidige positieve commerciƫle ontwikkeling van het merk doet telers besluiten om voor de komende jaren in Kanzi te investeren. Het plantprogramma ligt op schema en dat zal ons in staat stellen om mee te groeien met de toenemende marktvraag," besluit Dietmar Bahler, CEO van GKE NV.
Voor meer informatie:
Dietmar Bahler
GKE NV
tel. +32 477 94 94 14
[email protected]