Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pink Lady verwacht dit seizoen appeloogst 190.000 ton

"Het seizoen 2020/2021 belooft winstgevend te worden voor Pink Lady met een prognose van 190.000 ton. Dat is bijna +19% ten opzichte van vorig jaar. Deze groei van 30.000 ton zou het mogelijk moeten maken om het rekruteringsdoel te behalen en de top 3 te bereiken in termen van marktaandeel op de voornaamste Europese markten", aldus Pink Lady. 



In afwachting van de oogst die eind oktober is gepland, wordt momenteel ontbladerd en gesnoeid om een goede balans blad/fruit te bereiken. De warme, zonnige dagen en de frisse nachten bevorderen de kleuring van de appels en beloven vruchten van uitzonderlijke kwaliteit. De diversiteit van de grond zorgt voor afmetingen met waarschijnlijk een merendeel aan 70/80 dit jaar.

Voor het komende seizoen staan de volgende strategische ontwikkelingen gepland, waaronder:
- De lancering van de nieuwe Pink Lady-communicatiecampagne, met twee golven nieuwe tv-spots voor de start van het seizoen en tijdens de periode rond Valentijnsdag. Een tv-campagne die in 12 landen wordt uitgezonden en waarschijnlijk door meer dan 250 miljoen mensen bekeken zal worden.
- De inwerkingtreding van het handvest dat de drie pijlers van duurzame ontwikkeling dekt, het milieu, de sociale en de economische aspecten, met 14 essentiële doelstellingen om de ontwikkeling van de branche te begeleiden tot 2030;
- Nieuwe, ecologisch ontworpen verpakkingen, geheel recyclebaar, die vanaf het begin van het seizoen in de winkels te vinden zullen zijn; - Trade Marketing-acties met een steeds vernieuwender karakter die de winkelketens middelen bieden die prestatie en nabijheid combineren, met acties als Adopteer een boom, Bee Pink, Pink Cooks
- Een nieuw samenwerkingsverband voor Pinkids in de vorm van de animatiefilm Trolls, dankzij gepersonaliseerde verpakkingen, speciale acties in de winkels en een versterkte digitale aanwezigheid.

“De seizoensgebonden context, het kwantitatieve en kwalitatieve productiepotentieel, onze nieuwe communicatiecampagne, de marketingprojecten en een verbeterde merkreputatie dankzij een hoge zichtbaarheid van ons handvest moeten het mogelijk maken onze positie als leader op de markt voor premium appels in Europa te consolideren”, bevestigt Thierry Mellenotte, algemeen directeur van Pink Lady Europe.

Voor meer informatie:
Julia Savin
Pink Lady Europe
+33 04 90 33 65 02
+33 07 62 09 76 24
[email protected]  
www.appel-pinklady.com    

Publicatiedatum: