Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Tessa-appel vanaf week 44 in de schappen

Het nieuwe seizoen van Tessa, het nieuwste appelras van FruitMasters, start 26 oktober. Na een succesvolle lancering tijdens de Fruit Logistica in februari 2020 is het nu tijd om het grote publiek kennis te laten maken met de eerste volzoete Nederlandse appel. De introductie van deze zoete, maar zeker niet softe appel gaat gepaard met een mediacampagne en een promotieactie voor groentespeciaalzaken. Tessa zal vanaf week 44 op het schap te vinden zijn.

Tessa: zoet maar niet soft
Tessa, het nieuwste appelras van FruitMasters, is de eerste volzoete appel van Nederlandse bodem. Maar hoe zoet Tessa ook mag klinken, ze is zeker niet soft. Ze heeft een heerlijk stevige bite in de schil met volzoet vruchtvlees. Dit unieke smaakprofiel, versterkt met een pakkende uitstraling en branding, sluit aan op de smaak van moderne shoppers.

Tessa wordt duurzaam geteeld in Nederland, voorzien van een composteerbare fruitsticker en verpakt in plasticvrije verpakkingen van FSC-gecertificeerd papier. De conische vorm en kenmerkende rode blos laten deze appel goed opvallen in het schap. En om Tessa extra in de spotlight te zetten, wordt haar introductie ondersteund met een mediacampagne.

Mediacampagne trapt tweede seizoen af
Tijdens de Dutch Food Week, het nationale podium waar voeding, voedselproductie en innovatie centraal staan, maakte het grote publiek voor het eerst kennis met Tessa. Als Nederlandse zoete én gezonde innovatie is Tessa op 14 oktober, de Nationale Groente- en Fruitdag, en tijdens de afsluitende livestream van de Dutch Food Week gepresenteerd. Ook wordt er een mediacampagne ingezet, waarin Tessa schittert in advertenties, op billboards langs de snelweg, abri’s in binnensteden en op POS-materialen die groentespeciaalzaken gratis kunnen aanvragen via dit online formulier.

Grote toekomst in binnen- en buitenland
Tessa’s zoete, crunchy bite sluit perfect aan op de smaakvoorkeur van de Nederlandse consument. En ook internationaal is er al vraag naar deze stevige, zoete appel. Kort na de oogst vertrekken de eerste appels naar het buitenland. Ook in de teelt maakt Tessa haar sterke eigenschappen waar. Het ras houdt zich goed staande in het Nederlandse klimaat. Daardoor overstijgt de vraag van telers naar nieuwe bomen zelfs het aantal beschikbare bomen voor aanplant.



Voor meer informatie:
Tim Kievits
FruitMasters
tel. +31 6 293 77 492
[email protected] 
www.fruitmasters.com

 

Publicatiedatum: