Tholen - Afgelopen week publiceerden wij enkele reacties op de ophef van telers over de reclame met de actie die supermarktketen Dirk van den Broek hield om haar verse peren te promoten. De zin 'Hoe herken je een echte verse peer? Aan de laagste prijs' viel niet bij alle telers in goede aarde. Algemeen directeur Marcel Huizing geeft graag een verklaring over de actie.
Algemeen directeur Marcel Huizing
"Allereerst wil ik benadrukken dat het nooit onze insteek is om telers tekort te doen. Iedereen die handel drijft, moet daar geld aan verdienen. Als wij een actie voeren met de laagste prijs, doen we dat in samenwerking met onze teler, met wie we vaak langdurige relaties onderhouden en kijken we tevens wat we van ons eigen budget willen investeren in gezonde en lekkere voeding. Let wel, het gaat om klasse A-peren die met veel zorg zijn geteeld", betoogt de algemeen directeur.
"De clou dat wij de prijs heel laag kunnen houden, is omdat we er heel veel van verkopen. Onze peren liggen zodoende nooit lang in de winkel en met zo'n actie zorgen wij ervoor dat we er heel veel van verkopen, dus dat ze altijd vers zijn. Vandaar dat je bij ons een verse peer herkent aan de laagste prijs. Deze actie zijn we in nauw overleg met onze teler gestart", aldus Marcel Huizing.
Dat de reclame voor wat ophef onder collega-telers heeft gezorgd, kan de algemeen directeur van Dirk van den Broek begrijpen op het moment dat je het achterliggende verhaal niet kent en er van buitenaf naar kijkt. "De teler waar wij al jarenlang zaken mee doen, is heel gelukkig met deze actie. Wij geloven in eerlijk zaken doen en willen zeker geen mensen tekort doen."