Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Binnen de AGF-sector zijn onze technologieën standaard geworden"

Agrosta, een Franse fabrikant van wetenschappelijke instrumenten voor de groenten- en fruitsector, heeft flink kunnen profiteren van de ontwikkeling van de blauwe bessenmarkt. De fabrikant heeft zo de doeltreffendheid van de technologieën kunnen bewijzen en de naamsbekendheid kunnen vergroten.

“Op de Europese consumentenmarkt worden onze instrumenten op dit gebied als een bepaalde standaard beschouwd. De instrumenten hebben een grote impact op de leverancierslanden van deze markt. Twee van de leveranciersmarkten zijn Zuid-Afrika (waar we 100% van het marktaandeel voor blauwe bessen hebben) en Australië. We zijn bovendien de Amerikaanse blauwe bessenmarkt aan het veroveren dat een impact heeft op die van Chili, Peru en Argentinië”, vertelt Laurent Klotz, CEO van Agrosta.

Op het gebied van kersen vormt de Durofel-technologie ook een standaard. “Onze Agrosta 100 Field is door de Australian Producers Union geselecteerd als benchmark. Chili en Argentinië zijn ook op dit gebied voor ons grote markten. Tegelijkertijd beginnen we door te breken binnen de citrussector hoewel de textuur van citrus op dit moment enkel wordt gemeten voor verder onderzoek".

Agrosta biedt verder instrumenten die kunnen worden gebruikt voor tomatengenetica-onderzoek. “Agrosta levert aan veel Agrosta 100 Field-instrumenten aan 's werelds meest toonaangevende bedrijven op dit gebied.

Daarnaast is Agrosta leverancier voor 's werelds meest prestigieuze bedrijven en universiteiten als Cornell of Columbia, Pepsico, Bayer, Moët en Chandon, het Amerikaanse ministerie van landbouw, Danone, Syngenta en vele andere. "

Over Agrosta
Agrosta is een Franse fabrikant van wetenschappelijke instrumenten voor de groente- en fruitsector. Het bedrijf is gespecialiseerd in de fysieke karakterisering van rijpingsparameters als textuur, kleur, grootte en gewicht.

Agrosta is in de jaren 80 begonnen onder de naam Agro Technologie en heeft, samen met de Franse onderzoeksorganisatie Ctifl Durofel (Instrument voor het meten van de stevigheid van zacht fruit) ontwikkeld.

Hoewel Agrosta zich vooral richt op de groenten- en fruitmarkt, heeft het bedrijf ook enig succes gehad op in de vorm van de ontwikkeling van medische apparatuur en farmaceutica.

Bovendien heeft het bedrijf heeft een reeks producten voor veterinair onderzoek (in het bijzonder onderzoek op het gebied van vogels) ontwikkeld.

Tegenwoordig mag Agrosta zich een van de wereldmarktleiders op het gebied van het meten van de rijpheid van fruit in laboratoria. Het bedrijf exporteert naar 62 landen en heeft een werkplaats die is uitgerust met vrijwel alle denkbare recente elektronische en mechanische technologieën.

Voor Agrosta is het blijven investeren in innovatie heel belangrijk en het bedrijf biedt klanten dan ook elk jaar nieuwe oplossingen.

Voor meer informatie:
Laurent Klotz
Agrosta
13 Rue du Bastringue
76440 Serqueux
France
Telefoonnummer: +33 6 89 49 43 40
[email protected]
www.agrosta.org