Dinsdag 9 februari opende ceo Marit van Egmond, samen met supermarktmanager Jeroen Spelt alweer de 250e vernieuwde Albert Heijn-winkel in Amsterdam. Na een ingrijpende verbouwing heeft de supermarkt nu het allernieuwste winkelconcept van Albert Heijn vol vers, gemak en voordeel. De vernieuwing van winkels gaat in hoog tempo door. De supermarkt verbouwt zo’n 120 winkels per jaar en opent gemiddeld drie winkels per week. Naast de winkel in Amsterdam gingen vandaag ook twee vernieuwde AH-winkels open in Rotterdam en Veenendaal.
Marit van Egmond, ceo Albert Heijn: “Wij willen Beter Eten voor iedereen bereikbaar maken. Klanten kiezen in onze vernieuwde winkels nog makkelijker voor vers, gezond, lekker en duurzaam eten. En voor makkelijk betalen met zelfscan en onze ah app. Klanten waarderen deze nieuwe winkelervaring, dat zien we continu terug in een hogere klanttevredenheid. Ik ben erg trots op de snelheid waarmee we deze grootste vernieuwingsoperatie ooit uitrollen in Nederland. We openen gemiddeld sinds 2019 zo’n drie vernieuwde winkels per week en daar gaan we ook dit jaar volop mee door, variërend in grootte én door heel Nederland. En ook het bouwproces zelf gaat weer sneller. Waar we voorheen tien dagen nodig hadden om een hele winkel te verbouwen, van vloer tot plafond zogezegd, kunnen we dit nu al in negen en soms zelfs in acht dagen realiseren. Fijn om sneller open te kunnen gaan voor onze klanten.”
Albert Heijn Sierplein Amsterdam
De 250e vernieuwde winkel aan het Sierplein in Amsterdam is een kleinere winkel van zo’n 900 m2, maar voelt na de verbouwing toch groot aan door het ruim opgezette versplein met een groot assortiment groente en fruit. Dry misting, het systeem dat groente en fruit goed op temperatuur houdt, zorgt ervoor dat alles langer vers blijft. Kiezen voor vers, gezond en lekker eten kan er makkelijker dan ooit, mede dankzij een gevarieerd assortiment maaltijdsalades en (gekoelde) verspakketten. Ook wordt er elke dag verse sushi geleverd. Bij de bakkerij komt de hele dag door heerlijk brood uit de ovens en het assortiment taarten, taartjes, koek en chocolade is uitgebreid. Voor ontbijt, lunch en borrel is er een extra groot aanbod aan vleeswaren, kaas, worsten, tapas, olijven, salades, noten, olijven en andere borrelhapjes.
De winkel is duurzaam verbouwd. Zo wordt de CO2-uitstoot van vernieuwde Albert Heijn winkels met gemiddeld 25% teruggebracht. Met een installatie die warmte terugwint, wordt er bovendien geen gas meer gebruikt. Ook is overal ledverlichting aangebracht. Door de hele supermarkt hangen grote digitale beeldschermen en de winkel is voorzien van elektronische prijskaarten. Naast twee gewone kassa’s zijn er nu ook tien zelfscankassa’s, waar klanten makkelijk en snel kunnen betalen. Klanten kunnen kiezen uit de zelfscanner of scannen en afrekenen met hun eigen telefoon. Op verzoek van veel klanten uit de buurt heeft de winkel vanaf vandaag ook een stomerijservice.
"Nóg meer maaltijdgemak en vega"
"In de nieuwe winkelformule van Albert Heijn staat naast vers, ook gemak voor de klant centraal. Makkelijk kiezen voor een snel, lekker en gezond alternatief kan ook een verse maaltijd zijn. Klanten kiezen bovendien steeds vaker voor een vegetarisch alternatief. Albert Heijn heeft al jarenlang het grootste assortiment verse maaltijden en vegetarische producten. De komende weken worden maar liefst veertig nieuwe vegetarische producten toegevoegd. Daarnaast worden diverse maaltijden toegevoegd aan het dagverse assortiment, zoals salades met mango en avocado, makkelijke lasagne en pasta’s boordevol verse groente. Deze producten krijgen een centrale plek in de winkel met een eigen design, makkelijk vindbaar voor klanten. Vanaf maandag 22 februari zijn deze veranderingen zichtbaar in vrijwel alle winkels van Albert Heijn", aldus de supermarktketen.
Bron: Albert Heijn