VK: John Lewis overweegt nieuwe winkelsluitingen als gevolg van Covid John Lewis overweegt opnieuw winkels te sluiten en onderstreept daarmee de tol die de pandemie eis van Groot-Brittannië. De 156 jaar oude retailer zou, minder dan 8 maanden nadat het bedrijf de sluiting van 8 winkels aankondigde, de omvang van zijn nationale netwerk van filialen heroverwegen om het hoofd te bieden aan de gevolgen van het coronavirus.
Bron: theguardian.com
Aldi bereidt zich voor op e-food in Duitsland Aldi Nord en Aldi Süd gaan hun e-commerce activiteiten in Duitsland samenvoegen en lijken zich voor te bereiden om in de nabije toekomst online levensmiddelen te gaan verkopen. Beide bedrijven hebben nu gezamenlijk Aldi E-commerce Verwaltungs GmbH opgericht, gevestigd in Düsseldorf, zo meldt Lebensmittel Zeitung. In deze joint venture zijn beide Aldi-vestigingen evenredig vertegenwoordigd. Het bedrijf wordt geleid door extern aangeworven managers. Het doel is om zonder regionale verschillen een gezamenlijke webshop te ontwikkelen. Tot nu toe verkocht de discounter alleen non-food artikelen via het internet in eigen land. Maar Aldi wil nu ook levensmiddelen en andere producten via internet gaan aanbieden.
Bron: retaildetail.eu
VK: Snappy Shopper app nu te vinden via 650 buurtsupersHet online-bestelplatform Snappy Shopper wordt nu in het Verenigd Koninkrijk gebruikt door 650 buurtwinkels en door meer dan 100.000 shoppers. De app, die een kant-en-klare bestel- en betaaloplossing voor shoppers biedt, stelt onafhankelijke winkeliers in staat om snel een online-aanbod te introduceren, zodat ze kunnen inspelen op kansen in de huidige grote en aanhoudende vraag naar lokaal thuiswinkelen.
Bron: retailanalysis.igd.com
VK: John Lewis Partnership sluit zich aan bij Terra Carta van ZKH de Prins van Wales John Lewis Partnership heeft zich als eerste retailer aangesloten bij het Terra Carta van ZKH de Prins van Wales, dat deel uitmaakt van het Initiatief voor Duurzame Markten van ZKH en natuur, mensen en planeet centraal stelt in het wereldwijde bedrijfsleven.
Bron: johnlewispartnership.co.uk
Discounter Pepco heeft heel Europa in het vizier Pepco Group, eigenaar van de Britse discountwinkel Poundland, mikt op 400 nieuwe winkels in Europa in het boekjaar 2020-21 en breidt zijn Pepco-merk uit tot buiten Centraal- en Oost-Europa, aldus het management. De groep opende in het boekjaar 2019-20 327 nieuwe winkels, waarmee het totaal op 3.021 komt in 15 landen. Het Pepco-merk heeft voor het eerst de West-Europese markt betreden met de opening van winkels in Italië en in april of mei staat de eerste stap in Spanje gepland.
Bron: reuters.com