Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Peul Natuur assortiment valt in goede aarde

Tholen – De upgrade van het peulvruchtenassortiment van Greydanus valt in goede aarde, bij winkels en bij consumenten. “Het nieuwe concept slaat heel goed aan”, vertelt hoofd verkoop Dick Noteboom enthousiast. “De combinatie van een heel breed assortiment met veel speciale oud-Hollandse rassen en een hele jonge vlogster die de jongeren enthousiast weet te maken voor het product doet het goed. Verkooppunten worden professioneel ondersteund door middel van een display, hersluitbare verpakkingen, recepten, folders en communicatie via de eigen Peul Natuurwebsite en social mediakanalen.”


Vlogster Hilly Lautenbach voor de display

Greydanus handelt naast aardappelen al bijna 20 jaar in verschillende soorten peulvruchten. Vorig jaar besloten ze dat de tijd rijp was om het eigentijds aan te pakken en richtten Peul Natuur op, helemaal gericht op de verkoop van peulvruchten. “Peulvruchten zijn trendy en krijgen tegenwoordig weer de waardering die ze verdienen. De toenemende belangstelling voor gezondheid en duurzaamheid stimuleert deze hernieuwde aandacht voor peulvruchten. Vlogster Hilly Lautenbach is het gezicht van Peul Natuur en een echte inspirator wat betreft lekker, gezond, trendy, vegan, maar vooral makkelijk eten.

Het assortiment van Peul Natuur gaat veel verder dan de al wat bekendere bonen en linzen. Zo zijn er oud-Friese rassen als Dik Trom, Reade Krobben, Friese Giele wâldbeantsjes maar ook Noord-Hollandse rassen als de Wieringer bonen. Om het volledige assortiment aan te kunnen bieden is er een display ontwikkeld. “Dat is voor winkels echt een aanwinst, sindsdien verkoopt Peul Natuur zichzelf. Al 35 winkels hebben een display geplaatst”, vertelt Dick. De display heeft ook effect op de consumentenverkopen. “Het kan altijd beter, maar we zien dat de afzet flink toeneemt.”

Inspelend op onlineshoppers heeft Peul Natuur ook een cadeaupakket en een kennismakingsabonnement ontwikkeld dat particulieren via de webshop op Peul Natuur kunnen bestellen. “We hebben best al wat volgers op social media en particulieren bestellen inmiddels ook. De hoofdzaak voor ons zijn natuurlijk de winkels die we logistiek gezien ook prima kunnen bevoorraden doordat we hen vaak ook al Greydanus aardappelen leveren”, besluit Dick.

Voor meer informatie
Dick Noteboom
Peul Natuur
De Kuinder 12
8444 DC Heerenveen
+31 (0) 6 83041640
[email protected] 
www.peulnatuur.nl